۴۰۰ هزار زایر ایرانی به زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف شدند

معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: بیش از ۴۰۰ هزار زایر ایرانی در یک سال گذشته به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از ایرنا؛ علیرضا ملک روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین با برخی مسوولان موکب‌های عراقی که در شلمچه برگزار شد افزود: با توجه به اینکه پس از ۲ سال امکان تردد زایران به عتبات عالیات در عراق فراهم شده باید نسبت به کاستی‌های موجود در مرز شلمچه عراق و پذیرایی از زایران اربعین در این مرز، هماهنگی و همکاری لازم به عمل آید.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست با تاکید بر اینکه همه امکانات در خدمت اربعین حسینی خواهد بود، گفت: در منطقه آزاد اروند و در پایانه مرزی شلمچه، همچون سال‌های گذشته تمام تلاش خود را در راستای تسهیل تردد و خدمت به زایران اربعین به کار خواهیم بست.

علی خانی افزود: تفاوتی که در اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد، در هماهنگی موجود و تبادل نظرات مستمر ۲ طرف است. ارتباطات موجود در مرز شلمچه، و اقداماتی که از سوی طرف ایرانی و منطقه آزاد اروند انجام شده، موجب شده تا طرف عراقی با حضور مستمر خود نسبت به بیان کمبودها، ما را در رصد مشکلات، یاری رساند.
وی با بیان اینکه در منطقه آزاد اروند، در حوزه‌های پشتیبانی، زیرساخت‌ها و فرهنگی اقداماتی را در دست اجرا داریم ادامه داد: با بررسی‌هایی که در مرز شلمچه عراق صورت گرفت، بنا شد تا نقاطی که نیاز به اصلاح زیرساخت دارد، در حد وسع و امکانات موجود در منطقه و با کمک مجموعه استان، زیرسازی و محوطه‌سازی لازم صورت پذیرد تا شرایط مناسبی برای زایران اربعین ایجاد شود.

مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، محل تردد زایران ۲ کشور ایران و عراق هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا