حضور منطقه آزاد اروند در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشور

در گفتگو با سارا صحرایی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از اینجا خبر،بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از جمله میزبانان جشنواره گردشگری کشور در محل دائمی نمایشگاه های تهران بود. این بخش با حضور بخش های گردشگری ، صنایع دستی، توریسم محیط زیست و پرنده نگری و امکانات میزبانی گردشگران از پربازدید ترین غرفه های جشنواره امسال بود. اینجاخبر به گفتگو با سارا صحرایی یکی از فعالان حوزه ی صنایع دستی منطقه آزاد اروند که در این نمایشگاه شرکت کرده بود نشسته است.

رشته فعالیت شما در صنایع دستی چیست و از سوابق خودتان در این حوزه بگویید.

ساراصحرایی هستم. فارغ التحصیل رشته ی گرافیک. تولید کننده ی مصنوعات چرم دستدوز (کیف،قالیچه و…) با ۱۲ سال سابقه فعالیت در این رشته. عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مهدهنراکسین اروند و دبیر انجمن صنفی صنایع دستی آبادان و خرمشهر نیز هستم

کیفیت این دوره از نمایشگاه ها را چطور ارزیابی میکنید و حضور منطقه آزاد اروند را در چه سطحی میبینید؟

همیشه نمایشگاه های ملی و بین المللی یک رویداد بزرگ در سطح کشور است که ظرفیتهای بالایی در اختیار هنرمندان منطقه ازاد چه در زمینه فروش وجه در زمینه بازار یابی قرار می دهد ودر جهت ارتقا سطح کیفیت محصولات نقش بسزایی دارد. این نمایشگاه هم با حضور اساتید بزرگ صنایع دستی وحضور شرکتهای بسته بندی و کارگاههای مختلف ظرفیت بزرگی داشت.
از جمله ایده وابتکار بسیار خوبی که اجرا شده بود حضور موثر صندوق کارافرینی امید جهت ارایه تسهیلات باکمترین ضمانت برای خرید محصولات صنایع دستی در اختیار متقاضیان قرار داده بود.

ظرفیت ها ، پتانسیل ها و محدودیتهای فعالیت صنایع دستی در منطقه آزاد اروند را چگونه میدانید؟

از انجایی که منطقه ازاد خواستگاه مهاجران زیادی از اقوام مختلف ایرانی است انواع هنرهای اصیل کشور در این منطقه پرورش پیدا کرده وهنرمندان زیادی مشغول به فعالیت هستند وهنر بومی منطقه هم که شامل حصیربافی است وارد فاز جدیدی از خلاقیت شده است ودر سالهای اخیر با حمایتهاو فعالیت های گسترده معاونت گردشگری سازمان منطقه سطح محصولات واموزش هنرمندان جهش چشمگیری داشته است . وباتوجه به ظرفیت بالای منطقه جهت صادرات صنایع دستی انشالله به زودی منطقه پایانه ای جهت ارز اوری برای کشور باشد.

نقش حمایتهای منطقه آزاد در گسترش صنایع دستی بومی منطقه را چقدر مؤثر میبینید؟

هنرمندان ابادان وخرمشهرباحمایت های بی دریغ سازمان منطقه ازاد اروندنمایشگاههای متعددی راسالانه به صورت مستمر در منطقه و در مراکز استانهاشرکت میکنند. مدیریت گردشگری با دعوت از اساتید برجسته کلاسهاوکارگاههای متعددی را در راستای افزایش سطح کیفی محصولات صنایع دستی واموزش بازاریابی محصولات و بسته بندی برگزار میکند و با جلسات هم اندیشی با هنرمندان به صورت مستمر همفکری و همراهی میکند.با توجه به اهتمام ویژه ی مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به صنایع دستی و هنرمندان این رشته و همفکری با آنان به زودی انشاالله شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع دستی و توسعه ی صادرات محصولات باکیفیت تولید شده در منطقه خواهیم بود.

 

انتظارات شما از مسئولین در این هنر و صنعت چیست ؟

با توجه به حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروندلزوم همراستایی دیگر ارگانها با این سازمان و‌جلوگیری از موازی کاری ادارات باعث بهره وری بیشتر و استفاده از امکانات موجود منطقه در صنایع دستی می شود. با توجه به برگزاری نمایشگاههای متعدد صنایع دستی در منطقه و خارج از منطقه و نمایشگاههای بین المللی جایگاه خوبی در میان دیگر مناطق آزاد دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا