مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر

جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد اروند را بیشتر بشناسیم.

به گزارش روابط عمومی و اموبین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر، ساختمان سابق شرکت نفت در خرمشهر است که در بلوار امام‌خمینی (ره) و در ساحل کارون و در کنار پل شهید جهان‌آرا قرار دارد.


ساختمان این موزه در سال ۱۳۰۹ و به عنوان بخش اداری شرکت نفت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در دوران اشغال شهر خرمشهر نیروهای بعثی از این ساختمان به عنوان محل فرماندهی و دیدبانی نیروهای بعثی استفاده می‌شد، در پایان جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۷۵ این مکان بازسازی و به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح گردید.

این موزه با مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع دارای چهار سالن با موضوع مقاومت، اشغال، آزادسازی و بازسازی خرمشهر و همچنین محل نمایش آثار به‌جا مانده از سرداران شهید حماسه مقاومت خرمشهر نظیر شهید سید محمدعلی جهان آرا و شهیدعبدالرضا موسوی (از فرماندهان سپاه خرمشهر) و دیگر شهدای ارتش و سپاه و نیز ادوات نظامی آن دوران است.

این مکان دارای کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید گمنام است. در این موزه آثار در قالب موسیقی، فیلم، عکس، ماکت، تندیس و غیره به نمایش درآمده که هر بخش آن بازگوکننده گوشه‌هایی از حماسه ی دوران دفاع مقدس است.
با توجه به حضور راهیان نور در خرمشهر این مکان به یکی از جاذبه‌های گردشگری دفاع مقدس تبدیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا