تجلیل از هنرمندان صنایع دستی در جوار مزار شهید «بهروز مرادی»

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری آئین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر در جوار مزار شهید «بهروز مرادی»، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمغان منطقه آزاد اروند، سید محمد سیدی برگزاری این رویداد را به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هنری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تحصیلات شهید بهروز مرادی در رشته صنایع دستی بوده، با همکاری و همفکری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر تصمیم بر آن شد که مراسم تجلیل از هنرمندان این عرصه را در جوار مزار این شهید عالی مقام برگزار نماییم.

سیدی یکی از آثار ماندگار شهید مرادی را تابلو به خرمشهر خوش آمدید جمعیت ۳۶ میلیون نفرعنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت و نقش صنایع دستی در رونق اقتصادی و معرفی آن بعنوان یک هنر و صنعت ارزنده؛ در کنار تقدیر از فعالان این حوزه، نمایشگاه و کارگاه های صنایع دستی نیز بر مزار شهید مرادی برپا شد.

شهید بهروز مرادی سال ۱۳۳۵ در خرمشهر در آغوش پرمهر خانواده جای گرفت. عکاسی را از سال ۱۳۶۴ با پذیرفته شدن در رشته‌ی صنایع دستی دانشگاه هنر پردیس اصفهان آغاز کرد. وی پیش از آن در مدرسه‌ی بازرگانی خرمشهر با شهید سیدمحمد جهان آرا هم‌کلاس بود و پس از آن با وقوع حوادث و رخداد‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی در خرمشهر و در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره در صحنه حضوری موثر داشت.

تابلو‌های ورودی خرمشهر با عبارت «این شهر به خون شهدا معطر است با وضو وارد شوید» و خرمشهر جمعیت ۳۶ میلیون نفر از آثار به یادماندنی آن شهید است. بهروز مرادی سرانجام در چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه به شهادت رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا