افتتاح ایران اکسپو ۲۰۲۳/ عرضه توانمندی‌های صادرات محور منطقه آزاد اروند در مهمترین رویداد اقتصادی کشور

غرفه توانمندی‌های صادرات محور منطقه آزاد اروند، در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند،نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور افتتاح شد.

دکتر حجت‌الله عبدالمکلی، ضمن اعلام حمایت تمام قد از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران فعال و متقاضی فعالیت در مناطق آزاد کشور، تولیدات صادرات محور را از چشم‌اندازهای دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این نمایشگاه زمینه بازاریابی محصولاتی که توسط مناطق آزاد عرضه شده را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: مناطق آزاد جذابیت‌هایی فراوانی برای جذب سرمایه‌گذار در اختیار دارند که با اعلام رئیس جمهور، سرمایه‌گذاران بزرگی با آورده‌های کلان ارزی، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در سالن A38 این نمایشگاه که مناطق آزاد کشور به ایجاد غرفه پرداخته‌اند، منطقه آزاد اروند نیز، توانمندی‌های صنعتگران خود را به معرض اجرا گذاشته است.

همچنین ۵۶ بسته سرمایه‌گذاری برای معرفی بسترهای مهیای سرمایه‌گذاری در اروند، به متقاضیان سرمایه‌گذاری، پیشنهاد خواهد شد.

محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در این روزها، میزبان هزاران بازدید کننده از اقصی نقاط کشور و فرای مرزهای ایران اسلامی خواهند بود که خطه زرخیر اروند، پس از یک دوره شکوفایی در تولیدات داخلی، اکنون به خیلی تولیدکنندگانی با توانایی صادرات محصول خود پیوسته است.

غرفه تولیدات منطقه که به همت سازمان منطقه آزاد اروند با حضور بالغ بر ۱۰ شرکت تولیدی-صنعتی ایجاد شده است، قابلیت‌های تولیدی و صادرات محور منقطه را در معرض دید بازدید کنندگان، سرمایه‌گذران و بازرگانان، قرار خواهد داد.

شمس جاوید اروند

شرکت شمس جاوید اروند، تولید کننده محصولات پلیمری-شیمیایی یکی از کارگاه‌های تولیدی-صنعتی منطقه آزاد اروند در ایران اکسپو ۲۰۲۳ خواهد بود.

این شرکت، با اتکا به تجربه طولانی مدیران ارشد و کارشناسان متخصص در زمینه تولید و بازرگانی در صنعت پلاستیک، صادرات و واردات مواد پلیمری، پلاستیک‌های صنعتی، انواع افزودنی‌ها، پیگمنت‌ها، فعالیت خود را در منطقه آزاد اروند، آغاز کرده است.

همچنین حضور فعال و مستمر در تهیه و توزیع کالاهای مربوطه در چرخه تولید و امور بازرگانی داخلی و خارجی از جمله اقدامات این شرکت به شمار می‌آید.

شمس جاوید اروند، پیشگام در زمینه تامین موادپلیمری و افزودنی‌ها، آشنایی کامل با قوانین و مقررات بازار و بازرگانی و ایفای درست تعهدات و برخورداری از امکانات و سازوکارهای لازم است که به تنهایی تمامی مؤلفه‌هایی یک تولیدکننده موفق با قابلیت صادرات محصولات ب نقاط مختلف کشور و خارج از مرزهای کشور را داراست.

پترو صنعت پارسیان خزر

شرکت پترو صنعت پارسیان خزر، تولید کنده انواع فیلترهای صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند است که فعالیت آن در شهرک صنعتی خرمشهر، به ثبت رسیده است.

این شرکت دانش بنیان، در اسفند ماه ۱۳۹۱ به منظور تأمین نیازهای صنایع کشور به انواع فیلتر و سیستم‌های فیلتراسیون تأسیس گردیده است.

این واحد تولیدی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات تولید و تست پیشرفته در جهت طراحی و ساخت تنوع وسیعی از فیلترهای صنعتی اقدام نموده است.

تمامی این فیلترها از مواد اولیه با کیفیت بالا ساخته می‌شود که در نتیجه دارای استحکام بالا راندمان و طول عمر مطلوب بوده و از این رو باعث کاهش هزینه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در سیستم‌های انتقال سیال و همچنین افزایش عمر کارکرد تجهیزات مربوطه میگردد.

هزینه و صرفه محصولات این شرکت شامل انواع فیلترهای کیسه‌ای فیلترهای، سبدی فیلترهای غبارگیر فیلترهای مایع فیلترهای هوای ورودی به کمپرسور و توربین فیلترهای سیل کمپرسور فیلترهای پنلی و انواع فیلترهای گاز و روغن هیدرولیک و روانکاری می‌باشد.

همچنین واحد تحقیق و توسعه شرکت پترو صنعت پارسیان خزر با بهره گیری از متخصصان مجرب به همراه نخبگان برتر دانشگاهی موفق به تولید تعداد قابل توجهی از محصولات دانش بنیان گردیده که به تایید معاونت علمی و تحقیقاتی ریاست جمهوری رسیده است.

اغلب مواد اولیه مورد استفاده در محصولات تولیدی شرکت پترو صنعت پارسیان از تولیدات شرکتهای معتبر جهانی تهیه می‌شود و واحد کنترل کیفیت این شرکت با استفاده از تجهیزات تست و آزمایش مطابق با استانداردهای معتبر و کاربردی مربوط به هر محصول شامل کنترل‌های قبل حین، و بعد از تولید کالیبراسیون تجهیزات و ابزار تعیین صلاحیت پرسنل و تأمین کنندگان نقش مهمی در تضمین کیفیت محصولات ارائه می‌نماید.

ساقه زرین اروند

شرکت تعاونی ساقه زرین اروند، در زمینه فرآوری و بسته‌بندی

دی خرما، ایده‌های نو و خلاقانه‌ای را در عرضه محصول نخلستان‌های منطقه به کار برده که موجب علاقه‌مندی همه سنین به این فرآورده غذایی سالم شده است.

خرمای مغزدار شکلاتی، شکلات خرمای صبحانه، خرمای خوراکی، خرمای شیرین کننده انواع نوشیدنی، از جمله محصولات مبتکرانه این تولیدکننده اروندی است که موفق به جذب مشتریان بسیاری از نقاط مختلف کشور و خارج از مرزهای ایران شده است.

پترو رویش کیمیای اروند

این واحد تولید مواد شیمایی، محصولاتی همچون سود پرک، با تهیه مواد اولیه از پتروشیمی اروند، نسبت به تولید ماده اولیه تولی مواد شوینده، ررنگ، کاغذ و صنایع شیمیایی است.

تولید این محصول در منطقه آزاد اروند می‌تواند با توجه به مجاورت با کشور عراق، بازار هدف پایداری در زمینه صادرات ایجاد کرده و از دل تحریم‌های طالمانه، در رقم زدن اقتصادی پویا برای کشور، کارگر باشد.

تورسا صنعت ورزش اروند

شرکت تورسا صنعت ورزش اروند، تولید کننده البسه ورزشی در منطقه آزاد اروند است که همگام با تولیدکنندگان مطرح داخلی، به ایجاد زمینه‌ای برای فراهم آوردن ملزومات تربیت بدنی در کشور است که حوزه فعالیت آن در منطقه آزاد اروند است.

این کارگاه تولیدی در زمینه تأمین البسه و تجهیزات ورزشی و محصولات فوم ورزشی، کفش تمرینی، کوله، چمدان مسافرتی، ساق‌بند، شورت ورزشی و دوبنده کشتی، از جمله تولیدات این شکرت درزمنیه تأمین ملزومات ورزشی است.

محصولات این شرکت، از لحاظ کیفیت با تولیدات خارجی برابری کرده و به بیش از ۲۵ شرکت خارجی صادرات دارد، همچنین البسه کشتی‌گیران المپیکی و جهانی را از قلب منطقه آزاد اروند تأمین می‌کند.

سانا پاک رخ اروند

شرکت سانا پاک رخ اروند، تولید کننده انواع شوینده ایرانی با حجم سرمایه گذاری ۲.۶ میلیارد ریالی داخلی و اشتغال ۲۶ نفر به شکل مستقیم و ۵۳ نفر به طور غیر مستقیم فعالیت خود را در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند آغاز کرد.

این شرکت با تولید محصولات بهداشتی و شوینده، یکی از نشان‌های شناخته شده در حیطه بهداشت محیط و خانواده است که ضمن پوشش این منطقه، در نقاط مختلف سرزمینی ایران اسلامی و کشورهای مجاور، به عرضه تولیدات خود اهتمام ورزیده است.

این شرکت امید دارد با عرضه محصولات خود در ایران اکسپو ۲۰۲۳، مرزهای فروش و صادرات را متحول ساخته و از قلب منطقه زرخیز اروند، تبدیل به نشانی قابل اعتماد در فرای مرزهای ایران اسلامی شود.

آریا تابان اروند

شرکت آریا تابان اروند، دیگر تولید کننده محصولات فرآوری شده و بسته‌بندی خرما در منطقه آزاد اروند است که با ایده‌پردازی، موفق به جذب بازار هدف در منطقه و سرزمین اصلی شده است.

این تولیدکننده مواد خوراکی در منطقه آزاد اروند، با حضور در نمایشگاه دستاوردهای سرزمین اروند، این فرصت را در اختیار دارد که تولیدات خود را در سطح جهانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

پیشگام صنعت شمس اروند

این شرکت عرضه‌کننده ماشین الات صنایع پلاستیک با کیفیت مناسب و صرفه اقتصادی است.

مهم‌ترین هدف پیشگام صنعت شمس اروند عرضه تجهیرات و ماشین‌آلات صنایع پلیمری و تجهیزات انبار‌داری بدون واسطه، با بهترین قیمت و کیفیت بالا به مشتری و تولید کنندگان است.

اکسپو ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای این تولیدکننده دارای نشان است که محصولات سرزمین اروند، بار دیگر به واسطه محصولات این تولید کننده، مستعد صادرات به فرای مرزهای ایران اسلامی شود.

گلگاه

شرکت گلگاه (سهامی خاص)، با تکیه بر سوابق اجرایی و مدیریتی سهامداران خود، از سال ۱۳۷۳ در زمینه تولید و تأمین محصولات شیمیایی به‌ویژه مواد شیمیایی تصفیه آب و پساب، فعالیت دارد. شرکت گلگاه با گستره بازار در اقصی نقاط کشور در کنار بازارهای صادراتی کشورهای همسایه، یکی از شرکت‌های خوش‌نام در این حوزه است.

گلگاه، حول ایده‌ تولید داخل با هدف پاسخگویی به نیاز کشور شکل گرفت و امروزه تولید چهار محصول را با استفاده از دانش فنی داخلی در کارنامه خود دارد و توانسته است در خودکفایی و پاسخ به نیاز کشور و نیز صادرات به کشورهای همسایه نقش‌آفرینی نماید.

این شرکت، ارایه دهنده محصولات و راهکارهای شیمیایی صنعت آب، در بازار سولفات آلومینیوم، پلی آلومینیوم کلراید، پلی اکریل آمید (پلی الکترولیت) و اسید سولفوریک به عنوان تأمین‌کننده برتر شناخته شده است.

فعالیت این واحد تولیدی در دو حوزه تولید و تأمین (واردات) محصولات شیمیایی و ارایه خدمات پس از فروش مربوط، طبقه‌بندی می‌شود.

سولفات آلومینیوم ۱۷% (جامد)، سولفات آهن ۲۰% و اسید سولفوریک۹۸% در کنار سولفات آلومینیوم مایع و پلی آلومینیوم کلراید مایع در رده محصولات تولیدی این شرکت قرار دارند.

اهداف این شرکت و چشم انداز آن از حضور در رویداد بزرگ اقتصادی کشور، تبدیل‌شدن به صادرکننده نمونه و تکمیل زنجیره ارزش خدمات مهندسی در صنعت آب و پساب است.

بر اساس این گزارش، ارائه و عرضه توانمندی‌های صادرات محور منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۳، تا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه جاری در سالن A38 غرفع شماره ۲ تداوم خواهد داشت.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا