نشست ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد

ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با حضور وزیر کشور در پایانه مرزی شلمچه، تشکیل جلسه داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند،《احمد وحیدی》وزیر کشور همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان خوزستان، امروز وارد منطقه آزاد اروند شد و با حضور در شلمچه به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کرد.

وزیر کشور سپس به پایانه مرزی رفت تا از سایت‌های مسافری و تجاری شلمچه بازدید صورت دهد.

برگزاری نشست ستاد اربعین با مسئولان استانی و اعضای این ستاد در منطقه آزاد اروند، دیگر برنامه وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی شلمچه بود.

نشست ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، با محوریت بررسی زیرساخت‌ها و رفع مشکلات سال‌های گذشته، به ریاست 《دکتر احمد وحیدی》وزیر کشور برگزار شد که در خلال آن، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته و در راستای رفاه حال زائران اربعین سیدالشهدا(ع) به وی ارائه شد.

موضوع ساماندهی پارکینگ خودروها، نصب سایه‌بان و مه‌پاش برای مقابله با گرما، از جمله موضوعات محوری بود که تامین آن به ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، محول شد.

وزیر کشور با عملیاتی خواندن این نشست، یادآور شد: سازمان منطقه آزاد اروند زمین‌های مورد نیاز مواکب را در اختیار متقاضیان قرار داده و زیر ساخت مورد نیاز را نیز برای ایشان ایجاد کند.

وحیدی خاطرنشان کرد: ساخت و ساز مواکب مشروط به ایجاد طرح جامع است که در صورت به نتیجه رسیدن در دولت، دستور آن صادر خواهد شد.

وی با اشاره به گرمای طاقت‌فرسای تابستان و روزهای برگزاری اجتماع عظیم اربعین، از اعضای ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خواست تا امسال، پیش‌بینی استقبال بیشتر زائران را صورت داده و برنامه‌ریزی دقیقی برای نصب سایه‌بان‌های ثابت انجام گیرد.

تعمیر و مرمت جاده لجستیک، از دیگر وظایفی بود که از سوی وزیر کشور به منطقه آزاد اروند محول شد.

مهندس علی زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس ستاد اربعین این منطقه در این نشست، ضمن اعلام آمادگی کامل برای خدمت به زائران اباعبدالله(ع)، اظهار کرد: خداوند متعال را برای اعطای توفیق خدمت به سالار شهیدان و زائران ایشان، شکر می‌کنیم.

وی افزود: تمام کارهایی که در سال‌های گذشته در پایانه مرزی شلمچه صورت گرفته، بازبینی می‌شود، ضعف‌ها برطرف و نقاط قوت نیز تقویت خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: تلاش ما این است تا مسیرهای دسترسی نهادهای خدمت‌رسان و تردد زائران را افزایش و بهینه ساخته و در مواردی نیز مسیرهای جدیدی ایجاد شود‌.

مهندس زارعی ادامه داد: نصب سایه‌بان و مه‌پاش در نقاط مختلف پایانه و مسیرهای منتهی به مرز برای جلوگیری از گرمازدگی زائران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای بلوک‌بندی پارکینگ بزرگ اربعین نیز آمادگی خود را اعلام کرده، مشروط به اینکه تمام مسئولیت آن در اختیار این سازمان و ستاد اربعین منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند برای ارائه خدمات شایسته در ایام اربعین حسینی، در سایت دو هکتاری شلمچه تعداد ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی احداث خواهد کرد.

مهندس زارعی به احداث سایه‌بان در مسیر حرکت و تجمع زائران در محدوده محوطه دو هکتاری تا ورودی پایانه مرزی شلمچه توسط این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: محل استقرار موقت مواکب برای آماده سازی جهت مراسم امسال توسط سازمان منطقه آزاد اروند به متقاضیان تعیین و تحویل موکب داران با هماهنگی نماینده عتبات و عالیات خواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به موارد مطرح شده در خصوص طراحی و اجرای شبکه روشنایی حدفاصل سه راه یادمان تا جاده امام رضا (ع) و مسیر پیاده راه اربعین، این سازمان اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، بیان کرد: با توجه به مصوبات این نشست، سازمان منطقه آزاد اروند مطالعات ترافیکی در خصوص کنترل ترافیک در ایام حضور زائران در منطقه از پل نو تا سه راه یادمان و همچنین جاده امام رضا (ع) تا یادمان را بررسی خواهد کرد و تصمیات لازم را با حضور پلیس راهور صورت خواهد داد.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، با پذیرش درخواست رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند مبنی بر در اختیار داشتن کامل مسئولیت، ابراز امیدواری کرد تا این مراسم در سال جاری به نحو شایسته‌ای در پایانه مرزی شلمچه برگزار شود.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا