اجرای طرح پایش سلامت دانش آموزی در منطقه آزاد اروند

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، اعلام کرد: از فردا طرح پایش سلامت دانش آموزان مقاطع مختلف به مدت 3 روز در شهرستان های آبادان و خرمشهر، اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و درمان،دانشگاه علوم پزشکی آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند و ادارات آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر جهت معاینه و درمان دانش آموزان با شناسایی بیماری های سیستم حرکتی بدن، از فردا دوشنبه ۲۳ آبان ماه آغاز و تا پنج شنبه ۲۶ آبان ماه ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با نظارت مستقیم تیم اعزامی وزارت بهداشت و درمان انجام خواهد گرفت، افزود: این تیم شامل یک متخصص ارتوپد اطفال و ۸ پزشک همراه است که با حضور در مدارس و معاینه حداقل ۶۰۰ دانش آموز در گام نخست، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

دکتر موسوی، اظهار داشت: در این اقدام پزشکی سیستم حرکتی و اسکلتی بدن مورد معاینه کامل قرار می گیرد و آن دسته از دانش آموزان که از توان مالی کم تری برخوردار هستند و در این زمینه نیاز به درمان دارند، با حمایت کامل طرح وارد فاز درمانی می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه در هر مقطع دو مدرسه به صورت پایلوت برای این طرح انتخاب شده اند، ادامه داد: شناسایی و پیگیری امور درمانی دیگر دانش آموزان که از استطاعت مالی برخوردار هستند نیز به آنها اعلام می شود.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: اگر این طرح با مشارکت همه گروه ها و سازمان های درگیر به نتیجه مطلوب دست پیدا کند، در گام بعد معاینه ۹۰ درصد دانش آموزان منطقه را در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه پوشش خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا