مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند: پوشش ارتباطی منطقه آزاد اروند در کشور کم‌نظیر است

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان بیان کرد: با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانیم زیرساخت‌های اصلی حوزه آی تی را به دست آوریم.
وی افزود: به‌این‌ترتیب تبدیل به یکی از شهرهای نمونه کشور و یا نمونه‌ترین شهر کشور می‌شویم. در زمان حاضر پوشش شبکه نسل چهارم اینترنت موجود در منطقه آزاد اروند در کمتر شهری درکشور وجود دارد.
زمانی عنوان کرد: پوشش ارتباطی و اینترنت منطقه آزاد اروند تقریباً از بیشتر شهرهای کشور پیشروتر است و باید بیشتر توسعه یابد چراکه یکی از ابزار مهم در توسعه است که می‌تواند در آینده و در حوزه اقتصادی کمک شایانی به منطقه کند.
مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مشکلات و معضلات وارده بر منطقه گفت: در سال ۵۶ و ۵۷ جمعیت ایران ۳۰ میلیون نفر بود و جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر ۷۰۰ هزار نفر بوده است.
وی اظهار داشت: ایران در سرشماری جدید قریب به ۸۲ میلیون جمعیت دارد و این در حالی است که جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر درمجموع به ۴۷۰ هزار نفر رسیده است.
زمانی گفت: به‌رغم اینکه نرخ زادوولد در این دو شهر نیم درصد بالاتر از کل کشور است اما این وضعیت را دارد و این بدان معناست که این سرزمین‌ها سوخته شده و باید این سرزمین را از نو شخم زد، آبیاری کرد و کوشید تا بسترهای توسعه را مهیا کنیم.
زمانی عنوان کرد: ما در چشم‌انداز ۲۰ ساله و تعریفی که برای این چشم‌انداز در منطقه آزاد اروند و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم، یک کلان‌شهر دومیلیون‌نفری را برای آن در نظر گرفته‌ایم که با توسعه اقتصادی محقق می‌شود و یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه اقتصادی توسعه ارتباطات است.

نظرات بسته شده است.