ویژه‌بر‌نامه ای برای آینده‌سازان فردای ایران/ «اروند» لبخند را بر لبان کودکان کار نشاند

مدیر اجتماعی و محرومیت‌زدایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس، ویژه‌برنامه‌ی اهدای بسته‌های تحصیلی به کودکان کار و بی‌بضاعت ساماندهی شده در اروند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام علی هوشمندزاده اظهار داشت: بررسی نیازهای این قشر آسیب‌پذیر در جامعه برای رشد این عزیزان با همکاری دیگر نهادهای اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد و همه وظیفه داریم برای رشد و توانمندسازی و تقویت احساس امید به آینده در آنها تلاش کنیم.

وی با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد تاکید کرد: موفقیت فردی و اجتماعی این قشر در گرو رعایت حقوق آنهاست. با توجه به شرایط نامطلوب خانواده این قشر از جامعه، متأسفانه به جای اینکه دوران کودکی خود را با بازی، تفریح و تحصیل در ابتدای دوران زندگی خود تجربه کنند به ناچار برای امرار و معاش خود و خانواده کار می‌کنند.

هوشمندزاده افزود: امیدواریم با حمایت بهزیستی بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت آموزش و تحصیل این عزیزان برداریم و روزی را شاهد باشیم که هیچ کودک کاری مجبور به کار در بیرون خانه نباشد.

مدیر اجتماعی و محرومیت زدایی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: این کودکان کار توسط بهزیستی آبادان و خرمشهر شناسایی و ساماندهی شده‌اند و معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور حمایت و توانمندسازی آنها اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای برای این کودکان و اهدای بسته‌های تحصیلی نمود که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

وی گفت: مدیریت اجتماعی سازمان منطقه آزاد، با مشارکت بهزیستی به عنوان متولی کودکان کار و خیابانی به دنبال توانمندسازی کودکان کار است و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته و تا به حال چهار برنامه‌ی ویژه برای آنها نیز به اجرا در آمده است.

شایان ذکر است از جمله برنامه‌های این ویژه برنامه؛ سرود، مسابقه، پذیرایی و شام و اهدای بسته‌های تحصیلی بود که فضایی شاد و مفرح ایجاد نمود و لبخندی از شور و امید بر لبان کودکان سخت‌کوش کار خلق کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا