بررسی راه کارهای کاهش تصادفات جاده ای در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان

در راستای ارائه خدمات بیشتر به زوار و جلوگیری و کاهش تصادفات جاده ای، جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان در مرز شلمچه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، شامگاه شنبه سوم شهریورماه جلسه ستاد اربعین استان با حضورولی اله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان و روسای ستادهای اربعین در گذرگاه مرزی شلمچه با محوریت جلوگیری و کاهش تصادفات جاده ای در مسیر بازگشت زوار، برگزار شد.

در این نشست با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی که پرحجم ترین ترددها بویژه در مسیر بازگشت در مرزهای استان انجام می شود؛ راه های رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توصیه های پلیس از حوادث پیش رو توسط زوار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احداث مواکب بین راهی برای استراحت و اسکان موقت رانندگان، گشت های شبانه پلیس در محورهای پر تردد و حادثه خیز نظیر جاده آبادان به ماهشهر، اطلاع رسانی و ارسال پیامک هشدار برای زائرین و… از جمله موارد مطرح شده در این نشست جهت جلوگیری از تصادفات جاده ای بود که به آنها پرداخته شد.

در بخش دیگری از این نشست نیز که با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار خوزستان و فرمانداران دیگرشهرهای استان برگزار شد، تمهیدات لازم برای هرچه بهتر ساماندهی بازگشت زوار به خاک کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان ضمن تأکید براین مهم که می بایست گام های بهتری برای استقبال از زائرین برداشته شود، اظهار داشت: از ابتدای اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین حسینی کارهای عظیمی انجام شد و باید با برنامه ریزی، همدلی و بسیج همه امکانات مابقی راه نیز در صحنه حضور داشته باشیم که زوار ابا عبدالله الحسین( ع) به بهترین شکل و بدون بروز حادثه ای به استان های خود بازگردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا