تشکیل شورای حفاظت کیفی رودخانه های بهمنشیر و اروند

به منظور هماهنگی در جلوگیری از آلودگی و کاهش منابع آلایندگی؛ شورای حفاظت کیفی رودخانه های بهمنشیر و اروند با حضور رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در این جلسه که به ریاست معاون سیاسی فرماندار آبادان برگزار شد، علاوه بر رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند؛ نمایندگان ادارات محیط زیست آبادان، آبفا، شیلات، جهادکشاورزی، بنادر، پالایشگاه، پتروشیمی و … نیز حضور داشتند و پیرامون کاهش منابع آلایندگی رودخانه های اروند و بهمنشیر نظیر کاهش بار آلایندگی، خروجی پساب واحدهای صنعتی ،احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پالایشگاه و پتروشیمی و همچنین شروع هر چه سریع تر تصفیه خانه فاضلاب شهری بحث و تبادل نظر گردید .

بر اساس این گزارش تشکیل کلاس های آموزشی جهت صیادان توسط اداره شیلات، اتخاذ تدابیر لازم و اساسی توسط شهرداری آبادان در راستای مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی واقع در سواحل بهمنشیر و اروند رود از دیگر موارد مطرح شده در جلسه فوق بود.

گفتنی است تشکیل شورای حفاظت کیفی رودخانه های بهمنشیر و اروند می تواند نقش کارآمد و مهمی را در حفاظت از رودخانه های مذکور ایفا نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا