توسعه حمل و نقل ریلی رشد اقتصادی را در پی دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست پیگیری اجرا و تکمیل خط ریلی شلمچه به بصره، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی رشد اقتصادی را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، علی زارعی در توضیح نشست با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت اتصال راه آهن شلمچه به بصره وساخت ایستگاه راه آهن شلمچه که در محل این گذرگاه مرزی برگزار شد، اظهار داشت: با تکمیل خط ریلی شلمچه به بصره و ساخت سالن وایستگاه راه آهن در هر دو کشور ایران و عراق، علاوه بر مبادلات تجاری، می توان از این خط برای جابجایی زائران عتبات عالیات استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در همین راستا تصمیم بر آن شد نقشه های ایستگاه در اختیار معاونت عمران سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد تا جانمایی لازم برای ایستگاه و متعلقات آن انجام شود, همچنین احداث روگذر و زیر گذر برای تردد کامیون های حمل بار و مسافران با توافق طرفین انجام خواهد گرفت.

دراین دیدار مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز با تأکید براینکه توسعه حمل و نقل ریلی رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق توافق با طرف عراقی ایستگاه راه آهن بصره نیز نزدیک به ایستگاه شلمچه احداث خواهد شد؛ قطعا ساخت این ایستگاه ها باعث پیوند عمیق تر دو کشور خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا