تشکیل ستاد اربعین استان در مرز بین المللی شلمچه

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان وظایف کمیته های اربعین استان در مرز شلمچه را مشخص کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ظهر امروز جلسه ستاد اربعین استان با حضور فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان، جانشین رئیس ستاد منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولین و متولیان دستگاه های اجرایی مرتبط به منظور سیاستگذاری و هماهنگی برنامه های اجرایی، در مقر شلمچه برگزار شد.

ولی‌اله حیاتی فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان ضمن تأکید بر وظایف کمیته های ستاد مرکزی اربعین در شلمچه؛ اظهار داشت: باید با همدلی و هم افزایی تلاش کنیم تا اجتماع بزرگ اربعین این رویداد فرهنگی جهان تشیع در بستری امن رقم بخورد.

حیاتی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات آمادگی برای اربعین پیش رو، گیت بندی ورودی ها و خروجی ها طبق زمان بندی اعلام شده است.

وی با اشاره به نشست وزرای کشور ایران و عراق در ماه گذشته و توافقات حاصل شده افزود: در بازدید وزرای دو کشور از مرز و زیرساخت های موجود مقرر شد تعاملات در سطح محلی جهت هرچه بهتر برگزاری اربعین گسترش پیدا کند.

حیاتی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا هر دو طرف باید تلاش داشته باشیم تردد در کوتاه ترین زمان انجام شود.

ساماندهی دست فروشان  و رفع صد معبر در کنار نظم دهی به ناوگان تاکسیرانی در ایام اربعین حسینی از دیگر مواردی بود که حیاتی به آن اشاره کرد و گفت: امسال می بایست وضعیت پارکینگ متفاوت تر از سال گذشته باشد چراکه این توقفگاه در اربعین امسال با افزایش ۱۵ هزار دستگاهی به ظرفیت ۴۵ هزار خودرو رسیده است.

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان از استقرار همه خودروهای مواکب در یادمان شهدای شلمچه خبر داد و افزود: سال گذشته شاهد بی‌نظمی و مشکلاتی در این خصوص بودیم که برای جلوگیری از تکرار آن در اربعین امسال خودروهای مواکب در یادمان شهدای شلمچه مستقر خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خدمات شهری و نظافت در این ایام توسط شهرداری ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شهرداری‌های معین نظافت محیطی از میدان مقاومت خرمشهر تا حسینیه حشد شعبی در خاک عراق را بر عهده دارند و انجام نظافت از میدان مقاومت خرمشهر تا توقفگاه خودرویی بر عهده شهرداری تهران خواهد بود همچنین نظافت از سه راه یادمان شهدا تا ورودی ۲ هکتاری و از خروجی پایانه تا خاک عراق نیز با همکاری شهرداری شیراز انجام می‌شود.

ولی اله حیاتی اذعان داشت: پایداری آب در شلمچه بسیار مهم است و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود همچنین تا ۱۰ روز آینده نیز تأمین روشنایی مواکب و برق مورد نیاز اتاق های سرد می بایست انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا