پیگیری تعیین تکلیف ساختمان های تاریخی اروند توسط نهادهای متولی

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با هدف حل مسائل ساختمان ها و اماکن میراث‌فرهنگی، تعیین تکلیف در عرصه‌های آثار تاریخی و فرهنگی می بایست در دستور کار همه نهادهای متولی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دراین نشست که با حضور سیدمحمدمولوی نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی استان حضور داشتند ضمن بررسی طرح های گردشگری آبادان و خرمشهر توسط بخش خصوصی، مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرهوشنگ بابامرادی در این نشست ضمن تأکید براینکه انتظار می رود ساختمان های تاریخی منطقه آزاد اروند توسط نهادهای مسئول و متولی تعیین تکلیف شوند، اظهار داشت:برای توسعه فضاهای مختلف حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در بخش عمرانی اعتبارات لازم دیده شده است که پس از ابلاغ با هماهنگی ادارات میراث آبادان و خرمشهر مرمت بیش از ده بنا را در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد پراکندگی مالکیت اماکن میراثی است؛ به طور مثال برخی از این اماکن در اختیار وزارت نفت، آموزش پروش، شهرداری و بخش خصوص است که بعنوان یک دغدغه مهم فرهنگی باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود تا بتوان در این مکان ها سرمایه گذاری و توسعه انجام گیرد.

بابامرادی تصریح کرد: اگر ساختمان های مذکورکه مالکیت نامشخص دارند متولی شان مشخص و تحت تملک میراث فرهنگی استان قرار گیرند، با کمک سازمان منطقه آزاد اروند طی یک هدف گذاری صحیح می توان در آنها فضاهای گردشگری ایجاد نمود.

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تعامل موثر و مطلوبی که فی مابین این سازمان با وزارت میراث و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان وجود دارد را گامی به سوی پیشرفت در این حوزه دانست و افزود: پرداختن به حوزه آموزش یکی از برنامه های اصلی این مدیریت در سال جاری است که طی مکاتباتی که با وزارت میراث داشته ایم اساتید مطرح بین المللی را به ما معرفی و از ابتدای سال این دوره ها آغاز شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهند داشت.

امیرهوشنگ بابامرادی اذعان داشت: در سال جاری بنا بر این است که محوریت اصلی کارها در حوزه گردشگری، بر مبنای آموزش باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا