برگزاری اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری

اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری با رویکرد نقش زنجیره ارزش در صنعت گردشگری و توسعه پایدار و با حضور منطقه آزاد اروند؛ در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،  در این کنگره اساتید و فعالان حوزه گردشگری از بخش های دولتی و خصوصی کشور حضور داشتند و پیرامون توسعه گردشگری، اقتصاد گردشگری و گردشگری سلامت بحث و تبادل نظر نمودند.

علی زارعی مدیرعامل  سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این سمینار طی سخنانی جایگاه گردشگری ایران در جهان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضرصنعت گردشگری ایران رتبه ۷۷ در جهان را کسب کرده و این در حالی است که به واسطه پیشینه تاریخی، فرهنگی، طبیعی و جغرافیایی رتبه ۵ جهان را دارا هستیم.

وی هدفمند کردن صنعت گردشگری در رسیدن به توسعه پایدار را مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی وتعامل بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم از این ره آورد وصنعت مهم درآمد بیشتری را کسب نماییم.

وی در ادامه به تلاش های انجام شده در توسعه زیرساخت های گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره نمود و اظهار داشت: بی تردید با تأسیس دفتر وزارت خارجه در اروند، ایجاد و راه‌اندازی هتل های جدید و مراکز درمانی با استاندارد جهانی برای گردشگری سلامت، گام های موثری به سوی جذب بیشتر گردشگران خارجی و داخلی برخواهیم داشت .

بر اساس این گزارش؛ توسعه زیرساخت های گردشگری و مناطق آزاد، فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، گردشگری سلامت، استاندارد سازی و ارتقاء خدمات گردشگری، گردشگری دریایی، گردشگری و سرمایه گذاری سبز، ارزش افزوده در صنایع دستی، و اثر مشارکت بانوان در توسعه گردشگری پایدار؛ محورهای مهم و مورد نظر در اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری بود که به آنها پرداخته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا