کسب عنوان برتر در حوزه معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند/ ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه تجهیز و نوسازی بخش های درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگر ی سازمان منطقه آزاد اروند در پی کسب عنوان برتر حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در همایش بین المللی مناطق آزاد که در مشهد مقدس برگزار شد؛ از هزینه کرد 200 میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی بخش های درمانی شهرستان های آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس، گفت: در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل، معاونین و مدیران این مناطق در مشهد برگزار شد، «اروند» توانست در حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در کنار عمران و حقوقی، عنوان برتر را کسب نماید.

وی از هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تجهیز و نوسازی بخش های درمانی منطقه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و با توجه به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار سازمان منطقه آزاد اروند اقدام‌هایی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف انجام و نخستین دستگاه آنژیوگرافی خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی کرد.

زرشناس راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند را تقویت نظام بهداشتی و درمانی شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و افزود: این مهم باعث می شود تا مردم برای درمان از منطقه خارج نشوند، ضمن اینکه با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و به کمک آژانس‌های مسافرتی با توجه به نزدیکی استان بصره عراق، زمینه گسترش گردشگری سلامت فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام زرشناس خاطرنشان کرد: برای تقویت سامانه درمان در منطقه آزاد اروند مقدمات تاسیس پردیس علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده و در سال جاری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای محرومیت زدایی تا کنون ضمن کمک به موسسات خیریه، خرید سمعک و عینک همچنین برای کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت، پنج میلیارد ریال و به منظور حمایت از مادران باردارکم بضاعت و بی‌بضاعت پنج میلیارد ریال هزینه شده و مبالغی نیز برای خرید داروی مورد نیاز ییماران تلاسمی کمک شده است.
اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید لوکر برای مدارس آبادان و خرمشهر
حجت الاسلام زرشناس گفت: با توجه به گرمای هوا ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور خرید کولر برای مدارس آبادان و خرمشهر اختصاص یافته است که بزودی کولرها خریداری شده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد تا قبل آغاز سال تحصیلی جدید نصب شوند.
وی با اشاره به امضا توافقنامه مشترک با نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس به مبلغ ۲۸۰ میلیارد برای زیرساخت و تجهیزات واحدهای آموزشی آبادان و خرمشهر افزود: اجرای این تفاهمنامه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصدد هستیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بخش باقی مانده آن نیز اجرایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای نخستین بار طرح طرح مسجد، مدرسه در ۲۵۰ واحد آموزشی و با حضور ۲۵۳ مبلغ دینی در مدراس آبادان وخرمشهر اجرا شد و در این طرح نماز به صورت جماعت در مدارس اقامه شد.
وی، مدرسه و مسجد را ۲ عنصر مهم در رشد و تعالی دانش آموزان دانست و افزود: پس از اجرای این طرح دانش آموزان در ساعت‌های برپایی نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مساجد حضور پیدا می‌کنند و عضوی از پایگاه بسیج آن مسجد می‌شوند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در قالب ۱۰ عنوان برنامه مختلف در سال گذشته بیش از ۱۰۰ کولر به مساجد، حوزه‌های علمیه خواهران و برادارن آبادان و خرمشهر اهدا شده است.
وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز و تعمیر سالن‌های ورزشی آبادان و خرمشهر هزینه شد و ۴۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق کم برخوردار و تحویل احداث و تحویل شهرداری‌های آبادان وخرمشهر شد.
۱۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر هزینه شد
حجت الاسلام هادی زرشناس گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های محرومیت زدایی و برپایی اردوهای تخصصی توانمندسازی گروهای جهادی در آبادان و خرمشهر برگزار شد و برای نخستین بار در تعطیلات نوروز سال جاری ۸۰ گروه جهادی در منطقه حضور یافته و مشغول فعالیت شدند.
وی افزود: در یک اقدام ۴۰ پزشک، همیار پزشک، نیروی جهادی داوطلب ۷۰۰ نفر از اهالی مینوشهر، مددجویان نهادهای حمایتی و افراد بی بضاعت، خدمات دندانپزشکی سطح ۱و۲ شامل رشته کمک‌های پزشکی خدماتی همچون ترمیم، عصب کشی، کشیدن دندان به صورت رایگان به متقاضیان ارائه ‌شد.

در حوزه گردشگری سال گذشته اتفاقات کم سابقه ای رقم خورد که از آن جمله می توان به برگزاری همایش ملی گردشگری سبز، حضور در برنامه شب اروند و هفدهمین نمایشگاه بین
المللی گردشگری و صنایع وابسته اشاره کرد. همچنین برای اولین بار شورای راهبردی گردشگری در منطقه آزاد اروند تشکیل شد که ماحصل آن اتفاقات مهمی در حوزه گردشگری شهرستان های آبادان و خرمشهر خواهد بود.
معاون فر هنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر را کسب نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا