مهم ترین جاذبه های گردشگری در مناطق آزاد است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقطه آزاد اروند، گفت: مهم ترین جاذبه های گردشگری در مناطق آزاد بوده که اقدامات بسیار مهمی نیز در زمینه توسعه این صنعت درآمدزا انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس ضمن بیان اینکه اروند با توجه به موقعیت سوق الجیشی و وجود هم و نقل ترکیبی یکی از ویژه ترین مناطق در حوزه گردشگر ی است، اظهار داشت: شهرستان های آبادان و خرمشهر در حوزه گردشگری دفاع مقدس، مذهبی، طبیعی، سلامت و تجاری به دلیل همجواری با دوکشور مهم عراق و کویت از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی حضور پررنگ گردشگران سلامت به کشور ایران را یک اتفاق مهم در حوزه گردشگری دانست و افزود: با توجه به هزینه های مقرون به صرفه درمان برای اتباع کشورهای همسایه در ایران؛ حوزه گردشگری سلامت فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری خارجی است.

حجت الاسلام زرشناس اذعان داشت: خرمشهر و آبادان به دلیل نماد مقاومت همیشه و به درستی بعنوان گردشگری دفاع مقدس شناخته شده اند؛ لیکن ظرفیت های بکر و بی نظیر دیگری نیز وجود دارد که تا به حال مغفول مانده و می بایست در معرفی آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی گردشگری آبی را از جمله جاذبه های مهم گردشگری دانست که منطقه آزاد اروند با وجود ۳ رودخانه کارون، بهمنشیر و اروند یک استثنا در این زمینه است و گفت: امیدوار هستم این نشست مشأ و سبب خیری جهت رونق گردشگری توسعه اقتصادی برای مردم فهیم منطقه آزاد اروند که دین خود را به کشور و اسلام ادا نموده اند، شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا