تکمیل زیرساخت‌های لجستیک احداث خط راه آهن شلمچه به بصره

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه جهت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، قاسم شریف باوی ضمن اشاره به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره، گسترش خطوط حمل و نقل بین دو کشور ایران و عراق را مهم ارزیابی کرد و افزود: جلسه هماهنگی لجستیک شلمچه با محوریت موضوع احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و تخصیص اراضی پشتیبان به ویژه محل احداث ایستگاه مسافری مرز شلمچه و پهنه‌های پشتیبان عملیات حمل کالا، انجام شد.

شریف باوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و اهتمام دولت در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائرین اربعین حسینی (ع) و راهیان نور شلمچه و اقشار مختلف مردم ایران و عراق که از این خط جهت اعزام به مقاصد مختلف استفاده می‌کنند و همچنین رونق کسب و کار در پایانه شلمچه؛ تکمیل زیرساخت‌های لجستیک، در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: ضمن موافقت اولیه با کلیات و تسریع در روند شروع پروژه ملی احداث خط، مقرر شد جهت بررسی بیشتر و توجه به مطالعات جهت ارائه راه حل‌های مورد توافق طرفین، مشاورین طرح طی هفت روز نسبت به انجام تحقیقات و پژوهش های مشترک، اقدام نموده و پس از آن جلسه تصمیم گیری نهایی برگزار شود.

گفتنی است این نشست با حضور معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان مهندسین مشاور فجر توسعه به عنوان تدوین کننده مطالعات طرح تفصیلی و لجستیک شلمچه و شرکت مهندسین مشاور «مترا» به عنوان همکار شرکت راه آهن و مجری مطالعات احداث خط راه آهن در محل دفتر مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا