برگزاری نشست تخصصی گردشگری مقاومت در منطقه آزاد اروند

ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان طی اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «امیر هوشنگ بابامرادی» مدیر توسعه گردشگری این سازمان،بیان کرد: نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان با حضور اعضاء و میهمانان کشوری عضو این کارگروه، طی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی اهواز و منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، روز دوم این نشست به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند در دو بخش نشست و بازدید از ظرفیت‌های این حوزه گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: هدف اصلی گردشگری مقاومت آشنایی نسل جوان و نوجوان با تاریخ، حماسه و ایثار ایران‌زمین و همچنین انتقال هویت و چرخش روحیه سلحشوری و در اصل هویت‌مند کردن نسل امروز و آینده است.

بابامرادی افزود: گردشگری مقاومت از سال ۱۳۹۹ از بوشهر آغاز و سپس دبیرخانه ملی و بین‌المللی آن در قم ایجاد شد و به موازات آن یک میز در وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام میز گردشگری مقاومت از سال ۱۴۰۱ ایجاد و به عنوان حلقه اتصال حاکمیت و فعالان مردمی در این حوزه آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری مقاومت بر پایه مکان رویداد، شخصیت‌ها و قهرمانان استوار است، یادآور شد: هدف گردشگری مقاومت، نشان دادن فرهنگ ایثار، رشادت و حماسه به موازات معرفی هویت ملی و فرهنگ پاسداری از میهن است که از دیرباز تاکنون در این مرز و بوم وجود داشته است.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا