اعلام برنامه‌های نوروزی مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند

مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «امیرهوشنگ بابامرادی» مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه میهمانی خدا و فرا رسیدن سال نو، در تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: بر مبنای ابلاغ دستورالعمل مدیریت سفر سال ۱۴۰۳ توسط وزارت میراث و تشکیل جلسات متعدد ستاد نوروزی در وزارت میراث، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد اروند و همراهی اعضا محترم ستاد در سطح منطقه فرمانداران محترم، شهرداران، رؤسای ادارات میراث آبادان و خرمشهر و سایر ارگان‌های ذیربط برگزار و به‌دلیل هم‌زمانی بهار قرآن و طبیعت تصمیم‌گیری ویژه‌ای برای نوروز سال ۱۴۰۳ گرفته شده و برنامه‌های متنوعی برای استفاده شهروندان اروندنشین و میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است و سعی شده تا در این طرح‌ نوروزی سلایق، اقلیم، قومیت و طینت جامعه هدف در نظر گرفته شود.

وی به مسابقه آشپزی به‌همراه آموزش آشپزی و برنامه‌های خانوادگی در خلال عید نوروز در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مضیف عربی در ابعاد ۱۸ متر، سیاه چادر بختیاری و خیمه عربی همراه با پذیرایی افطار ساده و… در موزه آبادان از جمله برنامه‌های نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: چاپ و نصب بنر ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط شهرهای آبادان و خرمشهر و چاپ بروشور گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

بابامرادی افزود: همچنین مقرر است تا در محوطه ایستگاه راه‌آهن خرمشهر نیز همچون سایر نقاط منطقه به مناسبت نوروز، چند اصله نهال نخل کاشته شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افطار ساده با محتوای خوراک عربی در خلال شب‌های نوروزی ماه مبارک رمضان، یادآور شد: اجرای جُنگ شادی، استندآپ کمدی، شهروند مداری، مسابقه، عروسک گردانی، ورکشاپ، مولودی‌خوانی، تک‌نوازی«عود» از جمله برنامه‌هایی است که در نوروز ۱۴۰۳ در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.

مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه فرهنگ باستانی (آداب و رسوم نوروز) در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تقارن نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان سبب شد تا آیین‌هایی از رسوم محلی مردم منطقه در خلال ماه میهمانی خدا گرمابخش چشن نوروزی شود و بر همین اساس، بر آن شدیم تا جشن آئینی و مذهبی گرگیعان را در منطقه در خلال عید نوروز برگزار کنیم.

بابا مرادی در پایان ضمن تشکر از همکاری مسئولین فرودگاه آبادان و ایستگاه راه‌آهن خرمشهر از راه‌اندازی پیشخوان تخصصی راهنمای گردشگری در این دو پایانه مسافری در ایام نوروز خبر داد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا