آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج «جام اروند» برگزار شد

نخستین دوره مسابقات آزاد بین المللی شطرنج یادواره شکست حصر آبادان، جام اروند با معرفی نفرات برتر، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌‎الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پس از یک هفته رقابت شطرنج‌بازانی از ۱۳ کشور دنیا به میزبانی آبادان، مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج یادواره شکست حصر آبادان «جام اروند» با معرفی نفرت برتر طی مراسم اختتامیه‌ای به پایان رسید.

در آئین اختتامیه این دوره از رقابت‌ها که از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های «شهید سیاح‌طاهری» سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، نماینده فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، مسئولان استانی، منطقه‌ای و شهرستانی ورزش و جوانان، مدیران سازمان منطقه آزاد اروند و دستگاه‌های اجرایی شهرهای آبادان و خرمشهر، مربیان، داوران، بازیکنان و خانواده ورزش حضور داشتند.

این دوره از رقابت‌ها، با شرکت ۴۰۰ شطرنج باز از سراسر کشور برگزار شد.

شطرنج‌بازانی از ۱۳ کشور دنیا از جمله اتریش، اسپانیا، هلند، انگلستان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، سوریه، عراق و جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات با هم به رقابت پرداختند.

دبیر فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، سخنران این مراسم بود.

مجتبی دانش‌فر اظهار کرد: عرصه رقابت در حال حاضر در مسابقات آسیایی هانگژو ادامه دارد و تیم ملی ایران امروز با چهار پیروزی، تیم دوم جهان را نیز متوقف کرد و اگر فردا تیم تایلند را شکست دهد، به مقام قهرمانی خواهد رسید که این می‌تواند خبر مسرت بخشی برای کشورمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم افتخار آفرینی‌های شطرنج برای کشورمان تداوم یابد.

پخش تصاویری از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند، ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر و مسابقات شطرنج، به همراه اجرای گروه موسیقی، گرمابخش این همایش بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم، از بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی ورزشی در منطقه آزاد اروند از جمله زمین چمن استاندارد و خوابگاه خبر داد.

در این همایش ضمن تجلیل از مهندس «علی زارعی» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از سایر مدیران دستگاه‌هایی که در برگزاری این مسابقات یاری‌گر بودند، تجلیل شد.

در پایان این مسابقات از نفرات برتر این مسابقات تجلیل و لوح تقدیر این رقابت‌ها به ایشان اهدا شد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا