تقدیر از فعالین میراث فرهنگی و موزه داران منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، از موزه داران و فعالین میراث فرهنگی شهرستان های آبادان و خرمشهر، تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد سیدی ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به فعالین این عرصه، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند با داشتن ۷ موزه بیشترین تعداد موزه ها در استان خوزستان را به خود اختصاص داده که می بایست از آن بعنوان یک ظرفیت فرهنگی، بهره مند شویم.

وی با تأکید براینکه آثار میراثی هویت هر منطقه ای محسوب می شوند و باید از آنها پاسداری شود، افزود: با توجه به اهمیت میراث فرهنگی و موزه ها، ضمن تقدیر از فعالین این عرصه، نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان موزه ها و فعالین حوزه میراث فرهنگی نیز برگزار گردید و قرار شد کارگروه های تخصصی از میان حاضرین در این نشست تشکیل شود.

سیدی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد تا جلسات به صورت مستمر تشکیل شوند و هماهنگی بیشتری بین موزه ها ایجاد شود و بتوانند از توان یکدیگر استفاده کنند.

سید محمد سیدی هم افزایی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد و گفت: مجموعه داران و صاحبان موزه، امانت داران و میراث داران آیندگان هستند که فرهنگ گذشتکان را به آیندگان تقدیم می کنند.

مدیر توسعه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه تخصصی و تشویق فعالین بخش اطلاع رسانی حوزه میراث فرهنگی، بیش از پیش به اماکن ثبت میراث و موزه های مستقر در منطقه توجه شود و عموم مردم را با این مبحث عظیم فرهنگی آشنا کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا