همایش تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت خرمشهر برگزار شد

در همایشی به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، از بانوان و دختران ایثارگران شهرستان خرمشهر تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، همزمان با فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، همایشی در پاسداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، در سالن شهید سیاح طاهری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

امام جمعه خرمشهر، شهردار و جمع دیگری از مسئولان شهری خرمشهر به همراه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان دراین مراسم حضور یافته و جمعی از بانوان رزمنده دوران مقاومت خونین شهر نیز، زینت بخش این مراسم بودند.
در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به ارائه سخنانی در باب فلسفه راه‌اندازی جنگ از سوی رژیم بعث و لزوم حفظ ارزش‌های عفاف و حجاب در جامعه پرداخت.

در بخش دیگری از این همایش، از اسوه‌های ایستادگی و بانوان رزمنده ۴۵ روز مقاومت خرمشهر تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین تقدیر از بانوان فرهیخته خرمشهر در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و پژوهشی، بخش دیگری از این همایش بود.

در ادامه گروه سرود ریحانه‌النبی، در مدح ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر به اجرای نماهنگ پرداخت.

بر اساس این گزارش، در پایان این همایش و در حضور میهمانان و مدعو، از پوستر فراخوان مقاله عفاف و حجاب رونمایی شد.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، در این رابطه اظهار کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری مرکز موزه دفاع مقدس شهرستان خرمشهر، با توجه به تقارن گرامیداشت روز دختر و ایام سالروز آزادسازی خرمشهر، ابتکاری به خرج داد که طی آن، از بانوان و دختران فرهیخته و ایثارگر خرمشهر برای نخستین بار در مراسمی باشکوه تجلیل به‌عمل آید.

محمدرضا یونس‌زاده افزود: در این مراسم سعی شد تا یاد و خاطره رزمندگان بانوی خرمشهری که نقش مهمی در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر و دوران دفاع مقدس ایفاء کردند، محترم شمرده شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقارن با این ایام، فراخوان ارائه مقالاتی در زمینه عفاف و حجاب تهیه شده که در این همایش از پوستر این فراخوان رونمایی شد.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تبیین برنامه‌هایی برای گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، یادآور شد: امسال به‌گونه متفاوتی به ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام در واقعه آزادسازی خرمشهر پرداخته خواهد شد و اهم این برنامه‌ها، در نشستی با اصحاب رسانه منطقه، تشریح می‌شود.

 

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا