به‌کارگیری ۲۲۰۰ نیروی کار منطقه در سال ۱۴۰۱

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند از به‌کارگیری بیش از دو هزار ۲۰۰ نیرو طی سال گذشته در قسمت‌های مختلف منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «محبوبه آل‌علی» مدیر کار و خدمات اشتغال این سازمان، در یک گفتگوی تلویزیونی با برنامه بازتاب از سیمای مرکز آبادان پیرامون آخرین وضعیت اشتغال در منطقه آزاد اروند، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تعامل خوبی میان این مدیریت و دستگاه‌های اجرایی، واحدهای صنعتی مادر و صنایع پایین‌دست در راستای پیشگیری از تضییع حقوق کارگران صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال در خصوص وجود سامانه‌ای برای ثبت تقاضای اشتغال در منطقه، یادآور شد: اخیراً سامانه‌ای در این خصوص در دست طراحی است که بر اساس مؤلفه‌هایی که مورد نظر قرار داشت، به‍‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این سامانه در زمینه روابط کار و ثبت نام جویندگان شغل، فعالیت خواهد کرد، تصریح کرد: هر دستگاهی شرایط استخدامی و مجوزهای خاص خود را دارد، بر همین اساس در تمام کشور مرسوم است که استخدام‌ها از طریق دستگاه‌ها صورت گیرد.

آل‌علی با اشاره به فلسفه ایجادی اداره‌کار ، با توجه به اینکه دستگاه‌ها نوعاً اقدام به جذب نیرو می‌کنند، گفت: اداره کار یک صلاحیت قانونی در مسئله تنظیم بازار کار و اشراف بر روابط کار دارد که با تعامل‌هایی که پیش از این توسط این مدیریت بادستگاه‌های مختلف صورت پذیرفته، بسیاری از مسائل کارگری از جمله تنظیم قراردادها، مرتفع شده است.

وی با تأکید بر اینکه کارگر امروزی بر قانون کار اشراف دارد و از حقوق خود مطلع است، ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر دو هزار ۲۰۰ پرونده در زمینه حقوق کارگر تشکیل شد که بالغ بر یکهزار و سیصد و ۷۲ پرونده، به عبارتی ۴۳٪ از این آراء به سازش و احقاق حق کارگر منجر شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه موضوع اشتغال تا کنون در کشور ساماندهی نشده است، گفت: استخدام نیروی کار از خارج از منطقه، بستگی به نوع قراردادی دارد که کارفرما برای پیمانکار تعیین کرده است.

آل‌علی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آماری که از سازمان تأمین اجتماعی به ما اعلام کرده است، در سال گذشته دو هزار ۲۲۴ نفر بیمه شده اولیه به ثبت رسیده است که نشان از شاغل شدن این تعداد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا