برگزاری سمینار بررسی و درمان اضطراب امتحان به صورت تخصصی

مدير ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند از برگزاری سمينار تخصصی بررسی و درمان اضطراب امتحان به صورت تخصصی با عنوان «چگونه هیولای اضطراب را شکست د هیم» با همکاری موسسه ی روانشناسی «باما» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،«حسین قانعیان پور» مدیر ستاد فهمای منطقه آزاد اروند ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: سمینار تخصصی روانشناسی با حضور کارشناسان ارشد روانشناسی و موضوعات سرگرم کننده و نمایشی در سالن هفتصد نفره سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

قانعیان پور افزود: با نزدیک شدن به فصل امتحانات، یکی از مهم ترین مشکلات کودکان و نوجوانان و حتی خانودها اضطراب و استرس ناشی از این موضوع است که در این فصل به آنها وارد می شود که در این سمینار تلاش شد به صورت تخصصی به کودکان، نوجوانان و خانواده ها آموزش داده شود چگونه با این بحران مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش های صحیح و شناخت عوامل کاهش دهنده این نوع ترس که باعث می شود فرد در موقعیت های امتحانی بسیار پریشان و مضطرب شود و تمرکز خود را از دست دهد، می توان این بحران را کنترل کرد.

گفتنی است بی قرار شدن یا اجتناب از امتحان دادن از علائم شناختی و رفتاری اضطراب امتحان هستند و گاهی این اضطراب به قدری شدید می شود که برخی دانش آموزان ترک تحصیل می کنند تا دیگر با منبع ترسشان مواجه نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا