صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری کالا از مرز شلمچه/ ۱۹۳ میلیون دلار از تولیدات منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد

 معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات ۶۰۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز شلمچه در سال گذشته خبر داد که ۱۹۳ میلیون دلار آن، سهم تولیدات منطقه آزاد اروند بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، روح‌الله خزایی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، پیرامون حضور منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ به‌عنوان مهمترین رویداد اقتصادی کشور، بیان کرد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد که در این رویداد، برای نخستین مناطق آزاد کشور در یک سالن اختصاصی به عرضه تولیدات خود پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مناطق آزاد کشور صادرات است، افزود: منطقه آزاد اروند با ۹ تولید‌کننده منتخب در این نمایشگاه شرکت کرده که تولیدات صادرات محور خود را در کنار محصولات ۵۵ کشور دیگر، در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های این نمایشگاه، موضوع رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور است که ۳۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و سهم منطقه آزاد اروند در تبیین این بسترهای مهیای سرمایه‌گذاری، ۵۷ بسته در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع مادر پتروشیمی، بازرگانی، گردشگری و شیلات است.

خزایی با اشاره به تداوم فعالیت این نمایشگاه تا روز چهارشنبه هفته جاری، ادامه داد: منطقه آزاد اروند یک شاهراه‌ صادراتی در مرز شلمچه را در اختیار دارد که بیشترین میزان صدور کالا را در میان مناطق آزاد به‌خود تخصیص داده است، بر همین اساس سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده که بالغ بر ۱۹۳ میلیون دلار از این حجم صادرات، سهم تولیدات منطقه آزاد اروند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی داریم با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با تجار و بازرگانان، افزایش چشمگیری در امر صدور تولیدات منطقه به عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم تا بر اساس آورده‌های این حیطه، رونق منطقه آزاد اروند نیز در بخش‌های مختلف تحقق یابد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا