تابلوهای هوشمند یادبود شهدا در منطقه آزاد اروند رونمایی شد

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از نصب نخستین تابلوی هوشمند یادبود شهدا منطقه در محل شهادت‌شان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد سیدی ضمن بیان اینکه طرح نصب تابلوهای هوشمند یادبود شهدا در محل شهادتشان در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است، گفت: در شهرستان های آبادان و خرمشهر یادمان های متعددی برای شهدا وجود دارد که سالیانه شاهد بازدید گردشگران بسیاری از این اماکن مقدس هستیم؛ اما علاوه بر این یادمان‌ها، وجب به وجب خاک این دو شهرستان نیز قدمگاه و محل شهادت بسیاری از رزمندگان گرانقدر اسلام در ۸ سال دفاع مقدس می‌باشد.

سیدی تصریح کرد: در همین راستا و در فاز نخست تعدادی از شهدای والامقام میهن اسلامی‌مان را با نصب تابلوهای هوشمند به همراه کد QR معرفی نموده‌ایم که پس از اسکن بارکد درج شده بروی این تابلوها، زندگینامه شهدا، محل شهادت، تاریخ شهادت، سن و… توسط شهروندان قابل دریافت است.

وی همچنین زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را ازجمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: می بایست به این نکته مهم اشاره کنیم که نقطه به نقطه خاک منطقه آزاد اروند مقدس است؛ چرا که شهدای بسیاری از سراسر کشور را در این منطقه نثار آرمان های والای نظام مقدس اسلامی نموده ایم و از همین رو وظیفه داریم یاد آنها را زنده و گرامی بداریم .

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه تلاش نمودیم در آخرین روز از سال ۱۴۰۱ این اقدام مهم فرهنگی را انجام دهیم؛ خاطرنشان کرد: شهید «نجیبی» اولین شهیدی بود که تابلوی معرفی هوشمند آن در محل شهادت وی که روبه روی درب اصلی پالایشگاه آبادان است، نصب گردید.

موزه مجازی شهدای منطقه آزاد اروند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا