سرقت دریچه‌های منهول‌ فاضلاب در کوی کارمندان معضل شده است

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگوی تلفنی با برنامه خبر سیمای مرکز آبادان، گفت: سرقت دریچه‌های منهول‌ فاضلاب در «کوی کارمندان» تبدیل به یک معضل و عامل انسداد فاضلاب این منطقه شده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پژمان فرجی با تأکید براینکه سازمان منطقه آزاد اروند آسفالت کوی کارمندان را تا ۹۰ درصد مرتفع کرده و مشکل معابر این منطقه تقریبا حل شده است، افزود: برخلاف گفته رئیس آبفای شهرستان خرمشهر که مدعی است تمام گرفتگی مسیر شبکه فاضلاب این منطقه بر اثر ریختن مصالح راه سازی در منهول ها است؛ باید بگویم جریان آب در این شبکه ها برقرار است و به خاطر نبود درپوش اشیاء مختلفی در این آبریزگاه ها مشاهده می شود که همین امر باعث بروز مشکل شده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که ریزش مصالح راه سازی درون منهول ها در حین کار یک اتفاق اجتناب ناپذیر است، ادامه داد : قطعا این اتفاق رخ داده است اما پس از پایان کار پاکسازی لازم انجام شده است و جریان آب در منهول نشان می دهد که اجسام خارجی مثل لاستیک و بطری های یکبار مصرف وارد شبکه شده که دلیل اصلی این اتفاق نیز عدم بهره برداری صحیح از شبکه های جمع آوری فاضلاب است.

فرجی تصریح کرد: طی ماه های اخیر حدود ۳۰ درصد از آسفالت و زیرسازی کوی کارمندان انجام شده؛ اما مشکل فاضلاب از مدت ها قبل و در قسمت های قبلی نیز مشاهده می شود که عامل آن عدم نگهداری شبکه فاضلاب این منطقه است.

پژمان فرجی سرقت درپوش های منهول ها را یکی از مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: اگر یک شبکه فاضلاب را به حال خود رها کنیم منجر به رسوب می شود خصوصا نداشتن درپوش منهول ها که همیشه جزو مشکلات منطقه بوده باعث می شود اجسام خارجی وارد شبکه شود و ایجاد انسداد کنند.

وی با یادآوری این نکته که احداث شبکه فاضلاب کوی کارمندان چند سال قبل توسط سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است، اظهار داشت: در ساخت این شبکه فاضلاب آبفا هیچگونه دخالتی نداشته علاوه بر این هزینه اشتراکات و انشعابات آب و فاضلاب را از تمام تعاونی ها دریافت کرده و هیچ خداماتی آنجا ارائه نکرده است.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته۱۲۳مورد درپوش هایی را که قبلا خود سازمان منطقه آزاد اروند تعبیه کرده و به سرقت رفته بود؛ مجددا جایگزین کردیم. مجموعه آبفا توجه ای به این موضوعات ندارد و اعلام می کند یک میلیارد تومان برای لایروبی فاضلاب این منطقه نیاز داریم؛ پس هزینه دفع فاضلاب که از مشترکین در قبوض دریافت می کنند بابت چه خدماتی است.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی به فاضلاب ها و گرفتگی و سرریز شدن آنها می بایست آبفا نظارت بیشتری داشته باشد و درپوش های منهول ها گذاشته شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا