ایجاد تعاملات دوسویه بین منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

در پی نشست اعضای کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند با شرکت های عظیم صنایع بالادستی و پایین دستی جهت معرفی ظرفیت های این منطقه، روز گذشته کمیته مذکور، میزبان هیأتی از مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با هدف ایجاد تعاملات دوسویه، بود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دبیرکمیته نفت، گاز و پتروشیمی منطقه آزاد اروند تشکیل یک کارگروه میان دو سازمان جهت همکاری های مشترک را مهم ترین هدف از تشکیل این جلسه عنوان کرد و افزود: این مهم در راستای جذب، رونق و توسعه بین دو منطقه و ایجاد تعاملات دوسویه برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری انجام خواهد گرفت.

قدرت اله طمیمیان ضمن تشریح ظرفیت های موجود در منطقه و شکل گیری صنایع بالادست و توسعه صنایع پایین دست، اظهار داشت: از جمله موضوعات مهمی که این کمیته پیگیری می کند؛ تشکیل پردیس دانشگاهی و فنی حرفه ای در حوزه انرژی است تا بتوانیم نیروهای کار متخصص و ماهر را با توجه به امکانات موجود در منطقه آموزش دهیم.


وی ضمن تأکید بر تأ مین کالاهای مورد نیاز حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از مبادی ورودی این منطقه، افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری، مدیریت زنجیره ارزش صنعت نفت وگاز و اجرای این طرح، زمینه را برای توسعه زنجیره ارزش و عبور از خام فروشی که از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، فراهم خواهد کرد.

اکبر پیر بدلی سرپرست مدیریت امور واگذاری و خدمات سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در ادامه  به استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد اروند نظیر واگذاری اراضی جهت طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پرداخت و نقطه نظرات خود را در این خصوص ارائه کرد.

تشکیل یک کمیته مشترک و انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از جمله نتایج این نشست بود که معرفی اعضاء و مفاد تفاهمنامه به جلسه بعد، موکول شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا