ضرورت مدیریت واحد در شلمچه برای رهایی از مشکلات این مرز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضرورت وجود مدیریت یکپارچه در مرز بین المللی شلمچه را بعنوان راه حل رهایی از مشکلات این مرز عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، محمدرضا اسکندری در نشستی که ظهر امروز (بیست و سوم آذرماه) با حضور رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی،معاون امور گمرکی وسرپرست دفتر بازرسی گمرک ایران و همچنین جمعی از مسئولین محلی برگزار شد؛ افزود: مبنای شکل‌گیری منطقه آزاد اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه ای در منطقه است که در این راستا حاکمیت و نظارت مستقیم سازمان منطقه آزاد اروند بر دو شهرستان الزامیست.

این مقام مسئول اظهار داشت : در مرز شلمچه شاهد چندگانگی مدیریتی و اجرای قانون سرزمینی و قانون مناطق آزاد هستیم که باعث هدررفت منابع و از دست رفتن فرصت‌ها شده است.

وی عمده مشکلات این مرز بین المللی در حوزه تجاری و مسافری را مطرح و تصریح کرد: متاسفانه جانمایی غلط باعث شد که منطقه آزاد نتواند ایکس ری کامیونی را فعال کند که در این راستا مسائل زیادی در ورود و خروج کامیون‌ها وجود دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؛ اظهار داشت: به دلیل اینکه پیمانکار سابق پروژه جابه جایی دستگاه ایکس ری کامیونی به تعهداتش عمل نکرد با بنیاد مسکن استان خوزستان قرارداد بستیم که انتظار می رود؛ در آینده نزدیک مشکل تردد و کنترل کامیون ها در شلمچه با راه اندازی این دستگاه مرتفع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا