نشست بررسی پروژه احداث پل جدید خرمشهر برگزار شد

نشست بررسی جوانب آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید و ۶ بانده خرمشهر به ریاست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در آستانه آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید و ۶ بانده خرمشهر، نشستی در راستای بررسی موضوع با حضور اعضای شورای شهر و شهردار خرمشهر، مشاورین و مجریان طرح به ریاست معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در محل سالن جلسات شهید عبدالرضا موسوی برگزار شد.

پل جدید خرمشهر، در کنار پل سوم خرداد با مساحتی به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ در حداکثر ارتفاع ۱۵ احداث خواهد شد و دارای ۶ باند (۳ باند ورودی و ۳ باند خروجی) خواهد بود. این پل که دارای ۲۴ متر عرض آسفالته مفید است، با مدل صندوقه‌ای با عرشه بتنی احداث خواهد شد و ضمن ایمن‌سازی ورودی خرمشهر، مشکل ترافیکی این بخش از شهرستان را مرتفع خواهد کرد.

کارفرمای این طرح سازمان منطقه آزاد اروند است و پس از پایان مطالعات و انجام بررسی‌های لازم، پیمانکار پروژه نیز از طریق مناقصه قانونی انتخاب خواهد شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، در این نشست با دعوت از مدیران شهری و منطقه برای اهتمام بخشیدن برای اجرای این طرح ملی، از برگزاری جلسات متعدد جهت تأمین اعتبار لازم، مطالعات و طراحی پروژه خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته کارهایی برای تداوم فعالیت پل‌های خرمشهر صورت گرفت که بیشتر شکل مسکن داشت و تا کنون کار اساسی برای حل معضل این شاهرگ ارتباطی با خرمشهر انجام نشده بود.

پژمان فرجی با اشاره به ابلاغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر اولویت بخشیدن به احداث پل جدید خرمشهر، ادامه داد: در کنار شرح وظایف سازمان منطقه آزاد اروند، تصمیم بر آن شد که علیرغم مشکلات بودجه ای موجود، تیم فنی مهندسی این سازمان با جدیت روی این موضوع کار کردند و طراحی صورت دادند، اما به دلیل فقدان اعتبارات تا کنون مسکوت مانده بود.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد که این کار به‌صورت گروهی شکل گیرد، یادآور شد: مدیران شهری و منطقه‌ای در بحث اجرای این پروژه بزرگ در کنار ما خواهند بود تا بتوان ضمن انجام خدمت به منطقه، مشکلات موجود در حوزه ترافیکی خرمشهر، کاهش یابد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این پل یک سازه آبی محسوب می‌شود و مشکلات خاص خود را دارد و نیاز به مجوزهایی است که وزارت نیرو در این خصوص باید با ما همکاری لازم را داشته باشد، تصریح کرد: پل قدیم خرمشهر یک اثر ملی و ثبت دفاع مقدس است که همکاری حوزه میراث فرهنگی را می‌طلبد، در بحث زیرساخت‌های شهری نیز با یک سری موانع مواجه هستیم که نیاز است دستگاه‌های شهری به یاری ما بشتابند و شهرداری خرمشهر نیز در حیطه تملک اراضی و مرتفع ساختن تعارض‌ها، می‌بایست در کنار سازمان منطقه آزاد اروند حضوری پررنگ داشته باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا