المپیاد مشترک ورزشی بین منطقه آزاد اروند و بصره عراق برگزار می‌شود

مدیر توسعه اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یک دوره المپیاد مشترک ورزشی با حضور ورزشکارانی از استان بصره عراق و منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از ایرنا، پیمان ادیبی با اشاره به نشست مشترک با مرکز فرهنگی اسلامی عراق افزود:یکی از برنامه‌های محوری که برگزاری آن به مناسبت سالگرد شهیدان سلیمانی و المهندس در این نشست مصوب شد برگزاری رویدادهای متعدد و مختلف ورزشی از جمله برگزاری المپیادی با حضور ورزشکاران منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق است.
مدیر توسعه اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت:این مسابقات دی‌ماه امسال در ۱۰ رشته ورزشی از جمله کاراته، کشتی، فوتبال، بسکتبال، هندبال، کیک بوکسینگ، شمشیربازی، بوکس و دوومیدانی برگزار می شود.
وی افزود:این مسابقات به صورت رفت و برگشت در منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق برگزار خواهد شد.

ادیبی ضمن تاکید بر دیپلماسی ورزشی و معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند در حال حاضر ۶۰ هزار ورزشکار در قالب ۴۰ هیات ورزشی فعال دارد.
وی افزود: بیشتر رشته‌های ورزشی در منطقه آزاد اروند فعال هستند و ضمن فعالیت چندین تیم ورزشی در لیگ های معتبر سطح اول کشور، ورزشکاران ملی با عناوین بین‌المللی بسیاری در شهرهای آبادان و خرمشهر حضور دارند.
وی با تاکید بر آمادگی هیات‌های ورزشی برای آموزش به ورزشکاران و مربیان استان مجاور در کشور عراق گفت: برگزاری مسابقات ورزشی میان منطقه آزاد اروند و دیگر کشورهای منطقه در راستای ایجاد وحدت اسلامی از برنامه این نهاد ورزشی در منطقه آزاد اروند است.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همچنین ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا