برگزاری المپیاد ورزشی مشترک میان بصره عراق و منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد اروند، از برگزاری یک دوره المپیاد ورزشی مشترک میان استان بصره عراق و منطقه آزاد اروند به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیرو نشستی که در استان بصره عراق در خصوص گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار شد، مسئولان فرهنگی ورزشی منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق، نشستی را در محل سازمان منطقه آزاد اروند و در راستای هماهنگی برگزاری یک المپیاد مشترک ورزشی برگزار کردند.

در این نشست که در حضور مدیرکل ورزش، رئیس کمیته المپیک، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی بصره، همچنین رؤسای هیأت‌های ورزشی استان مجاور در کشور عراق برگزار شد، رؤسای ادارات ورزش شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر و هیأت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند نیز حاضر بودند.

مدیر توسعه اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد اروند در این جلسه، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، بیان کرد: پیرو نشستی که با مرکز فرهنگی اسلامی عراق داشتیم، یکی از برنامه‌های محوری که به مناسبت سالگرد شهیدان سلیمانی و المهندس تبیین شد این بود که بتوانیم رویدادهای متعدد و مختلف ورزشی را در این فرآیند میان ورزشکاران دو منطقه مجاور در کشور ایران و عراق، برگزار کنیم.

ادیبی افزود: در این نشست، موضوعات اصلی بررسی خواهد شد و پس از آن، رؤسای هیأت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند و انجمن‌های ورزشی بصره، در نشست‌های تخصصی برنامه‌های پیش رو را بررسی خواهند کرد. وی تصریح کرد: همچنین بازدید از اماکن ورزشی منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر از دیگر برنامه‌های سفر هیأت عراقی به منطقه خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست، ضمن تأکید بر دیپلماسی ورزشی و معرفی ظرفیت‌های منطقه، گفت: منطقه آزاد اروند در حال حاضر ۶۰ هزار ورزشکار و ۴۰ هیأت ورزشی فعال در اختیار دارد. عبدالله کعبی ادامه داد: بیشتر رشته‌های ورزشی در منطقه آزاد اروند فعال هستند و ضمن فعالیت چندین تیم ورزشی در لیگ های معتبر سطح اول کشور، ورزشکاران ملی با عناوین بین‌المللی بسیاری در شهرهای آبادان و خرمشهر حضور دارند.

وی با تأکید بر آمادگی هیأت‌های ورزشی برای آموزش به ورزشکاران و مربیان استان مجاور در کشور عراق، گفت: برگزار مسابقات ورزشی میان منطقه آزاد اروند و دیگر کشورهای منطقه در راستای ایجاد وحدت اسلامی در برنامه این نهاد ورزشی در منطقه آزاد اروند خواهد بود.

در ادامه این نشست، مدیرکل ورزش استان بصره، ضمن تشکر از حسن توجه و دعوت مدیران فرهنگی، ورزشی منطقه آزاد اروند، این رویداد را یک فرصت کم نظیر توصیف کرد و با دعوت از حاضران در نشست برای بازدید از اماکن ورزشی در استان بصره عراق، از این ایشان خواست تا در رویداد مسابقات فوتبال کشور‌های حاشیه خلیج فارس که به میزبانی کشور عراق برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند.

همچنین در پایان نشست مشترک میان مسئولان فرهنگی ورزشی استان بصره عراق و منطقه آزاد اروند، مقرر شد تا بالغ بر ۲۰ رشته ورزشی مسابقات خود را به همین مناسبت در فرآیندی ازتاریخ اول دی‌ماه لغایت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار خواهند کنند. بر اساس هماهنگی که میان دو طرف صورت گرفت، استان بصره عراق در این المپیاد میزیان ۱۰ رشته از جمله مواد مختلف کاراته، کشتی، فوتبال، بسکتبال، هندبال، کیک بوکسینگ، شمشیربازی، بوکس و دومیدانی خواهد بود.

رشته‌هایی که منطقه آزاد اروند میزبان آنان خواهد بود نیز، متعاقباً اعلام خواهد شد.

در خلال سفر هیأت فرهنگی استان بصره عراق به منطقه آزاد اروند، نشستی نیز با مدیران باشگاه صنعت نفت برگزار شد که در توافقی که میان دو طرف حاصل شد، مقرر گردید تا تعاملاتی میان این باشگاه لیگ برتری با تیم النفت بصره صورت گرفته که بر اساس آن، دو تیم بزرگسالان حاضر در لیگ برتر فوتبال دو کشور، بازی تدارکاتی به صورت رفت و برگشت در خاک دو کشور برگزار کنند، همچنین رده‌های پایه دو باشگاه نیز با برنامه ریزی قبلی، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا