شورای اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر در انتخاب شهرداران اصلح دقت کنند

شوراهای اسلامی دو شهر باید در انتخاب شهرداران اصلح دقت بیشتری به خرج دهند، چرا که مدیریت شهری در آبادان و خرمشهر باید به درستی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی و امور‌ بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «پژمان فرجی» معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند، در یک گفت‌وگوی رادیوی با برنامه مثلث از صدای مرکز آبادان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند یک نهاد حاکمیتی است و در هیچ جای قانون به صراحت اعلام نشده است که وظیفه تعمیر و نگهداری بر عهده این سازمان است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها یک دستگاه اجرایی در مناطق آزاد محسوب می‌شوند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند از لحاظ بودجه کم و کاستی به جا نگذاشته است، اما تعمیر پل‌های خرمشهر بالغ بر ۷۰۰ میلیارد هزینه نیاز دارد که اگر منطقه آزاد وظیفه احداث و تعمیر آن را بر عهده گیرد، پس در این میان وظایف شهرداری‌ها چیست و اگر وظیفه تعمیر و نگهداری از شهرداری ها سلب شود، تکلیف بودجه‌ها و عوارضی که از محل درآمدهای شهری دریافت می‌کنند چه می‌شود و این بودجه ها باید صرف چه اموری شود؟

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با به چالش کشیدن موضوع مدیریت کلان شهری در شهرداری‌های دو شهر آبادان و خرمشهر، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند بودجه قابل توجهی در اختیار ندارد که بتواند امور مربوط به تعمیر و نگهداری دو شهر را بر عهده گیرد، چرا که این سازمان از محل درآمدهای شهری، عایدی ندارد که بخواهد از این هزینه‌ها صرف امور شهری و خدمات عمومی کند! متأسفانه برخی دوستان هنوز شرح وظایف خود را نمی‌دانند و وقتی با شرح وظایف آشنایی وجود نداشته باشد، مشکلات تضاد منافع و انحراف در شرح وظایف به وجود می‌آید.

فرجی ادامه داد: در طراحی جدید که برای پل‌های خرمشهر صورت گرفته است، پل سوم خرداد (قدیم) خرمشهر به عنوان یک پل گردشگری و پیاده‌راه تبیین شده است و پس از احداث پل اصلی، پل فعلی امکان تردد خودرویی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این موضوع که سازمان منطقه آزاد اروند به طور سالانه بودجه ای را در راستای تخصیص به خدمات شهری، مصوب می کند، یادآور شد: این سازمان در مناطقی همچون عباره، ویلا، محرزی، دربند شرقی، کارمندان، پل آزادی، بلوار خلیج فارس و فیصلی، پروژه‌های تعریف کرده و همه این پروژه‌ها به مرحله اجرا رسیده اند.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه با اندکی بررسی در سال‌های گذشته می‌توان دریافت که این سازمان به وظایف خود عمل کرده است، گفت: متأسفانه شهرداران گذشته شهرهای آبادان و خرمشهر با وجود در اختیار داشتن بودجه آلایندگی، هیچ شفاف‌سازی در خصوص هزینه کرد این اعتبارات نداشته‌ و تعاملی با سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص مدیریت این بودجه صورت نگرفته است تا این اعتبارات در جاهایی صرف شده که به رفاه عموم منجر شود، سازمان منطقه آزاد اروند در جایگاه نظارتی خود، گزارش چگونگی هزینه کرد این بودجه‌ها را به شهرداری‌ها داد، اما پاسخی دریافت نکرده است. اگر قرار است که سازمان منطقه آزاد اروند فقط به عنوان یک پرداخت کننده هزینه باشند و هیچ نظارتی روی بودجه های تخصیص یافته صورت نگیرد و پاسخی دریافت نشود، پذیرفتنی نیست.

فرجی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی دو شهر باید در انتخاب شهردارات اصلح دقت بیشتری به خرج دهند، مدیریت شهری در آبادان و خرمشهر باید به درستی انجام شود، شرح وظایف و خدمات ایشان کاملا مشخص است و اگر سازه‌ای از سوی سازمان منطقه آزاد اروند احداث می شود، مدیریت شهرداری باید در نگهداری آن کوشا باشد و اگر این مدیریت جود نداشته باشد، وضعیت فعلی پل‌های آبادان و خرمشهر تکرار خواهد شد. همچنین شهرداری‌ها باید در مسئله معابر، جمع آوری پسماند، خدمات عمومی و نگهداری از اماکن پای کار باشند و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان متولی منطقه، قطعا از نظر اعتباری کمک های خود را در جای خود انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا