عملیات احداث پل ۶ بانده آزادی خرمشهر با جدیت دنبال می شود

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در برنامه « بازتاب» سیمای مرکز آبادان، گفت: عملیات احداث پل 6 بانده «آزادی» خرمشهر به دلیل ضعف در دو پل موجود این شهرستان که باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای شهروندان شده است، به جدیت دنبال می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پژمان فرجی شامگاه شنبه با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان به تفصیل موضوعات عمرانی محدوده منطقه آزاد اروند را بررسی و مورد ارزیابی قرار داد و در خصوص شرح وظایف سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند سالیانه یکسری اعتبارات برای پروژه های مختلف عمرانی، زیرساختی و سرمایه گذاری تخصیص می دهد که با توجه به مشکلات بسیار زیاد شهروندان در سطح منطقه، الزام است که ما پروژه های شاخصی را جهت رفع این مشکلات در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند از محل بودجه های عمومی کشور هیچ اعتباری دریافت نمی کند و هر مبلغی به انجام پروژه ها و به دستگاه های اجرایی اختصاص می دهد، از محل درآمدهای خود این سازمان است.

پژمان فرجی فلسفه ایجاد مناطق آزاد را ارتقاء سطح کیفی زندگی، تجارت، تولید، گردشگری و… دانست و گفت: منطقه آزاد اروند در بین دیگر مناطق از امتیازات منحصر به فردی برخوردار است که همین امر باعث شده توقعات و انتظارات بحق برای شهروندان ایجاد کند؛ سازمان منطقه آزاد اروند نیز با توجه به ظرفیتش تلاش کرده تا به امروز و با تمام توان کارها را پیش ببرد و سعی در رشد منطقه داشته است.

او ادامه داد: سرمایه گذاری، تولید، گردشگری، صادرات و واردات،  زیرساخت های شهری و… مجموعه بزرگی از نیازهای منطقه هستند که سازمان منطقه آزاد اروند تا به امروز به جد پیگیر بوده این نیازها را مرتفع کند؛ هرچند در این مسیر چالش ها، مشکلات، موانع و محدودیت هایی وجود دارد که همیشه گریبانگیر این سازمان بوده و باعث شده نتواند به آن چیزی که ایده آل است دست پیدا کند در واقع جمیع مشکلات باعث می شود یک حرکت به بهترین شکل صورت نگیرد.

در حال حاضر دستگاه های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند؛ در خصوص مدیریت یکپارچه و اجرای ماده ۶۵ قانون مناطق آزاد، گفت: از تیرماه سال ۱۴۰۱ طی ابلاغیه ریاست جمهوری در خصوص ماده ۶۵ به نوعی سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان حاکم منطقه معرفی و شرح وظایف نیز تا حدود زیادی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اهدافی که سازمان منطقه آزاد اروند در برنامه های کلانش داشته تحت تأثیر این مهم قرار گرفت؛ اما متاسفانه این اجرائیه به بعضی از دستگاه ها منطقه از سمت وزارت خانه های مربوطه آنها ابلاغ نشده و یا هنوز باور نکرده اند می بایست با این سازمان تعامل داشته و تابع قانون باشند و وظایف اصلی و ذاتی خودشان را انجام دهند؛ متاسفانه روزانه این مشکلات گریبانگیرمان است و در برخی نهادها گرفتار این دوگانگی هستیم که امیدوارم این اتفاق ها به پایان برسد و همه در کنار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرند تا با یک سازمان منسجم بتوانیم علاوه بر خدمات رسانی، به وظایف خود نیز عمل کنیم.

فرجی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه های اجرایی به درستی به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند، اذعان داشت: این  کم کاری دستگاه های اجرایی سازمان را در مباحث خدمات رسانی دچار چالش کرده و باعث شده اند برخلاف خواست قلبی در بعضی موارد وارد عمل شویم و کارهایی که جزو شرح وظایف این سازمان نیست را انجام دهیم و کارهای خدماتی را دنبال کنیم.

این مقام مسئول افزود: خدمات شهری، سازمان عمران، پارک ها  و فضای سبز همه می بایست خدمت به شهروندان را به نحو احسن انجام دهند؛ بهسازی معابر شهری جزو وظایف شهرداری هاست و به هیچ عنوان منطقه آزاد رقبتی به ورود در این حوزه را ندارد اما وقتی که شاهد هستیم این مسائل تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ در منطقه شده و نهادهای اجرایی بنا به دلایل مختلف به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند،  ناچار به ورود هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شرح وظایف شهرداری ها در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: شرح وظایف مشخص است در منطقه آزاد اروند شهرداری ها باید تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند باشند اما با همان روش مدیریت شهری، وظایف اصلی شهرداری ها را به انجام برسانند؛ سازمان نیز در کنار دستگاه های اجرایی خواهد بود و در اهداف کلان و اجرای پروژه های شاخص به دستگاه های اجرایی، کمک خواهد کرد.

عملیات احداث پل ۶ بانده آزادی خرمشهر به جدیت دنبال می شود

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن بیان این مهم که اعضای هیأت مدیره نظر مساعدی در انجام چند پروژه شاخص جهت کمک به رفع یکسری از معضلات اساسی که در منطقه وجود دارد و گریبانگیر شهروندان است را دارند، اظهار داشت: با توجه به دیدگاه اعضای هیأت مدیره؛ پروژه های مهمی در آینده نزدیک به صورت مناقصه و یا به شکل واگذاری به دستگاه های دولتی شروع خواهد شد.

پژمان فرجی تصریح کرد: از شاخص ترین این پروژه ها که توانستیم مصوبه هیأت مدیره را برای آن اخذ کنیم، عملیات احداث پل ۶ بانده «آزادی» خرمشهر است که به دلیل ضعف در دو پل موجود این شهرستان باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای شهروندان شده، بوده است.

وی با تأکید براین نکته که سعی داریم تا اواخر همین ماه پروژه مذکور را اجرایی و به مرحله اجرا برسانیم، گفت: تمام امور برآوردی و سند قرارداد انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن شروع به کار کنیم.

ایجاد حدود ۱۳ تا ۱۵ کیلومتر مسیر کوریدور جدید ترافیک شهری در بلوار خلیج فارس، تکمیل و راه اندازی نمایشگاه بین المللی، ساحل سازی اروند صغیر، اصلاح معابر و آسفالت محلات مختلف در شهرستان های آبادان و خرمشهر از جمله شطیط، ذوالفقاری، دهکده بریم، سلیچ شرقی و غربی، کوی عباره، ویلا، دوربند شرقی و…. تنها گوشه ای از کارهایی است که به گفته پژمان فرجی طی ماه های اخیر به جد در حال دنبال کردن آنها هستند

فرجی ادامه داد: در مبحث شهرسازی تصویربرداری هوایی در حال رسیدن به مرحله اجرایی است و بازنگری طرح تفصیلی که یکی از چالش های مهم شهروندان است؛ در بخش صدور پروانه، پایان کار و تغییر کاربری ها مصوبه هیأت مدیره صادر شده است که کار بسیار بزرگی بود و بخش عظیمی از مشکلات شهری با بازنگری این طرح حل خواهد شد و در کم ترین زمان و به بهترین نحو برای شهروندان خدمات شایسته ای را انجام خواهیم داد.

با تخریب کامل متروپل کابوس شهروندان آبادان به پایان می رسد

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در آخرین بخش از سخنان خود و با نزدیک شدن به زمان اعلام شده پایان کار تخریب ساختمان متروپل، تصریح کرد: سازه متروپل در سخت ترین و حساس ترین مرحله تخریب قرار گرفته  است؛ در تلاش هستیم طبق زمان بندی اعلام شده ، تخریب کامل به انجام برسد و شهروندان از کابوس ایجاد شده رها شوند، این اتفاق بزرگ و این حادثه تلخ درس عبرتی برای همه مسئولین شد تا بعد از این شاهد بحران های از این دست در سطح منطقه نباشیم چرا که واقعه، تبعات بسیارسنگینی در پی داشت.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا