انعقاد تفاهم‌نامه لایروبی انهار منطقه آزاد اروند/رفع مشکل آبرسانی به نخیلات ظرف ۵ ماه آینده

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای، لایروبی انهار منطقه توسط این سازمان به قرارگاه منطقه‌ای کربلا واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پژمان فرجی سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی این سازمان، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای، لایروبی انهار محدوده منطقه آزاد اروند مشتمل بر شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر به‌طول ۱۰۴ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای داخلی سازمان منطقه آزاد اروند، پس از تصویب دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور به قرارگاه کربلا (ارشد نظامی جنوب غرب خوزستان) محول گردید‌.

وی با بیان اینکه مدت زمان انجام این پروژه ۵ ماه خواهد بود، گفت: از جمله اهداف این طرح دفع زه‌آبهای ناشی از زه‌کشی طبیعی اراضی کشاورزی و نخلستان‌ها در راستای احیای نخیلات و کمک به کشاورزان و نخل‌داران است.

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: همچنین دفع فاضلاب شهری و روستایی در مناطقی که فاقد شبکه جمع‌آوری و دفع است از دیگر اهداف این طرح خواهد بود.

فرجی یادآور شد: در صورتی که این انهار نیاز به انجام عملیات لایروبی در حجم و سطوح بیشتر باشد، این تفاهم‌نامه قابلیت تمدید و ارتقا را دارا خواهد بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا