همکاری فرابخشی موجب خدمت‌رسانی بهینه به زائران شد

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: یکی از نقاط قوت اربعین امسال، حضور میدانی مسئولان ستاد اربعین استانی و منطقه آزاد اروند بود، که بواسطه آن یک تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌ها به وجود آمد و نگاه محصور به بخش‌ها را از بین برد و همکاری فرابخشی مثال زدنی را ایجاد کرد که نتیجه این هم‌افزایی موجب خدمت‌رسانی بهینه به زوار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «قدرت‌اله طمیمیان» رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند، در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی در پایانه مرزی شلمچه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان و یاران با وفایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز شلمچه که در منطقه آزاد اروند واقع شده، یکی از گذرگاه‌های اصلی تردد زوار به سمت مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است و افتخار داریم همه ساله میزبان زائران و خدمت رسانی به ایشان باشیم.

وی با بیان اینکه اربعین سال جاری با شرایطی خاص برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته این حرکت حسینی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعلیق شده بود و با توجه به اینکه این اجتماع بزرگ در سال جاری مصادف با فصل گرما شد، باید تدابیر ویژه ای را نسبت به این موضوع در نظر می‌گرفتیم، بنابراین با توجه به اشتیاق و علاقه‌ای که مردم نسبت به زیارت اربعین دارند، با یک موج عظیم و از پیش تعیین نشده‌ای از زائر در این مرز مواجه شدیم که موجب غافلگیری شد.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس این لزوم احساس شد که از هفته‌ها قبل، اقدامات لازم در راستای پذیرایی بهینه از زائران در ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی و وارد فاز اجرایی شد.

طمیمیان افزود: این ستاد برای برگزاری مراسم پذیرایی از زوار اربعین در سال جاری، یکسری اقدامات زیرساختی و عمرانی را در دو سوی مرزصورت داد تا موجبات سهولت در تردد زوار را فراهم آورد و در کنار این اقدامات، یکسری اقدامات فرهنگی نیز به زائران ارائه شد.

وی ادامه داد: در حوزه عمران، جاده‌ای در منطقه پشت مواکب و جدای از مسیر پیاده‌روی تسطیح و ایجاد شد تا سرویس دهی به مواکب تسهیل گردد و مقارن با آن، امنیت زائرانی که این مسیر را با پای پیاده طی می‌کنند، تأمین گردد.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه یک‌سری نقاط که نیاز به تسطیح و آسفالت داشت، در دو سوی مرز توسط ستاد اربعین سازمان منطقه آزاداروند در دست اقدام قرار گرفت، گفت: در مسیر تردد زوار، سایه‌بان و مه‌پاش هایی نصب شد تا از شدت گرمای هوا بکاهد و گرمای این مسیر برای ایشان قابل تحمل‌تر تلقی گردد.

طمیمیان با اشاره به ناهماهنگی‌هایی که در روزهای ابتدایی در بحث پذیرایی از زائران پیش آمده بود، عنوان کرد: در روزهای ابتدایی یک سری مشکلاتی در حیطه توزیع آب آشامیدنی و یخ وجود داشت که در ادامه با تدابیری که اتخاذ شد، این معضلات برچیده شد، تا جایی که در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی در این حیطه وجود ندارد.

وی یادآور شد: در حیطه خدمات‌دهی مواکب، اقداماتی همچون تأمین اقلام خوراکی و غذا در کنار اسکان زائران توسط قرارگاه‌های مردمی صورت گرفت و با بسیج این مواکب خودجوش توسط این ستاد، مایحتاج زائران از بدو ورود به مسیر منتهی به مرز که میدان مقاومت(ابتدای بزرگراه ولایت) است، تا نقطه صفر مرزی و ورودی خاک عراق تأمین و هر خدمتی که زائر نیاز دارد در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به فرآیند بازگشت زائران از این پایانه، بیان کرد: در حال حاضر نیز با موج برگشت زائران مواجه هستیم و تدابیر لازم برای خدمات دهی به زائرانی که از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور می‌شوند، اتخاذ شده و اقدامات لازم در راستای پذیرایی از آنها صورت پذیرفته است.

طمیمیان با اشاره به تأمین خودروی مورد نیاز برای انتقال زائران به شهرهای مبدأ، خاطرنشان کرد: ترمینالی برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور توسط ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شده که زائران می‌توانند پس از ورود به کشور از این مرز، بدون طی مسیر طولانی به داخل شهر و یا شهرهای مجاور، خودروی مورد نیاز را تهیه و به شهر خود بازگردند.

وی به مشکلاتی که در زمینه تردد اتباع خارجی رخ داد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در اربعین امسال به وجود آمد، مشکل عدم پذیرش اتباع خارجه توسط دولت عراق بود که این طیف زائر، چند روزی در پشت مرز شلمچه سرگردان بودند و در سرویس دهی به سایر زائران خلل ایجاد کرد، این چالش در نهایت با هماهنگی دو طرف ایرانی و عراقی برطرف شد، اما انتظار داریم در سال های آینده این قبیل مشکلات از قبل پیگیری و هماهنگی لازم توسط دو طرف انجام پذیرد که در روزهای اوج تردد زوار، با چنین چالش‌هایی مواجه نشویم.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت اربعین امسال، حضور میدانی مسئولان ستاد اربعین استانی و منطقه آزاد اروند است، در این ایام یک تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌ها به وجود آمده بود که نگاه محصور به بخش‌ها را از بین برد و همکاری فرابخشی مثال زدنی را ایجاد کرد که نتیجه این هم افزایی موجب خدمت رسانی بهینه به زوار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا