اجرای برنامه های قرآنی مشترک بین منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق

قانعیان از اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی هنری به صورت مشترک بین منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق خبر داد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه این همکاری مشترک آماده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از حسین قانعیان ظهر امروز (سه شنبه ۸ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری نشست با عضو شورای قرآنی کشور و مسئول شورای قرآنی استان بصره این کشور اظهار کرد: این نشست به منظور برنامه هایی است که می توان به صورت مشترک بین ایران و عراق اجرایی کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند افزود: با توجه وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی که کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در زمینه قرآنی دارند تبادل نظر و تفاهمات بسیار خوبی داشتیم.

وی تصریح کرد: برنامه های مشترک اُنس با قرآن، استفاده از ظرفیت های استاید قرآنی ایران و … از مهمترین بحث هایی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

قانعیان با بیان اینکه اکنون پیش نویس تفاهم نامه این همکاری مشترک آماده شده است اضافه کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه در زمینه گسترش بحث های قرآنی، فرهنگ قرآنی، آموزش ها، جلسات حفظ قرآن، مسائل فرهنگی هنری و … بتوانیم گامی مثمرثمر برداریم.

وی یاد آور شد: این تفاهم نامه به صورت آزمایشی و پایلوت در منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق اجرایی خواهد شد و سپس به بحث های فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق گسترش پیدا خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا