برخی گفته‌های افراد مبنای احساسی دارد/ با تخریب؛ اقتصاد منطقه تقویت نمی‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر هم‌افزایی در حوزه اقتصادی منطقه، گفت: منافع اقدامات اقتصادی ما متوجه مردم منطقه خواهد بود، لذا اگر یک نهاد را تخریب کنیم، خود را تضعیف کردیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، علی خانی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان، در نشست بررسی مشکلات و موانع فعالان اقتصادی و کارگری پایانه مرزی شلمچه، بیان کرد: مشکلات ما در مرز شلمچه کم نیست، اما به دنبال رفع آن هستیم، طبیعتاً در این منطقه یک سری تضاد منافعی میان کارگران وکارفرمایان، شرکت‌های لجستیکی و بازرگانان، همچنین تجار و ترخیص‌کاران وجود دارد که باید در این بین تعادل و عدالت برقرار شود، به گونه‌ای که هم کارگر، هم شرکت‌ها بتوانند ارتزاق متناسب با شرایط خود را داشته باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که در تعرفه‌های تخلیه و بارگیری نیز باید این اعداد متعادل شود، گفت: در صورتی که تعرفه‌ها صعودی باشد، قیمت تمام شده برای بازرگان افزایش خواهد یافت. سازمان منطقه آزاد اروند در این بین منتفع نیست بلکه به عنوان یک ناظر و تنظیم کننده روابط ذینفعان نقش خود را ایفا می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نقل قول‌هایی از سوی یک مسئول اقتصادی در منطقه، تصریح کرد: ما مجموعه واحدی هستیم و اینکه بعضاً صحبت‌هایی مبنی بر کارشکنی این سازمان از سوی افراد صورت می‌گیرد، به مصداق این کارشکنی‌ها نیز اشاره شود. برخی گفته‌های افراد مبنای احساسی دارد و نه مصداقی و منطقی.

خانی افزود: تمام تلاش ما بر این است که از کارگر حمایت کنیم، با بازرگانان نیز به طور مداوم در حال برگزاری نشست و استماع مشکلات هستیم و اتاق بازرگانی نیز عمدتاً همراه ما در این رویدادها بوده است. همه ما از یک خانواده هستیم و سوار بر یک کشتی، منافع اقدامات اقتصادی ما متوجه مردم منطقه خواهد بود و اگر یک نهاد را تخریب کنیم، خود را تضعیف کرده ایم.

وی با بیان اینکه بنای ما بر تقابل و هجمه بر علیه یکدیگر نیست و همواره بر تعامل دو جانبه تاکید داریم، یادآور شد: جلسات متعددی با بازرگانان، صنعتگران، تجار و ترخیص‌کاران برگزار کردیم و نسبت به اخذ دیدگاه‌ها و بیان مشکلات، اهتمام ویژه‌ای در مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت سرمایه‌گذاری وجود دارد، گمان نکنید که اگر سازمان منطقه آزاد اروند تخریب شود، شما تقویت خواهید شد، باید به دنبال هم‌افزایی باشیم و همدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم. دلیل پیشرفت و توسعه در برخی نقاط کشور، هم افزایی و اتحاد میان اقشار و حوزه‌های مختلف و مرتبط است، اگر این معادله را در ذهن خود پرورش دهیم، برآیند این حرکت برای همه اصناف «برد-برد» خواهد بود.

عضو هیأت مدیره سازمان ادامه داد: در این پایانه مرزی، در حوزه مسافری و تجاری مشکلاتی داریم، شما ملاحظه کنید پیش از این چه مشکلاتی در بخش مسافری وجود داشت، اکنون نیز مقایسه کنید که این مشکلات در چه حجمی برطرف و چقدر این مسیر تردد کوتاه و تسهیل شده است.

خانی با اشاره به هزینه‌ های فراوان سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه با وجود تمام کمبودها، گفت: از سال ۸۸ اولین کانکس‌ها در مرز شلمچه جانمایی شد و تنها یک هکتار بارانداز در این پایانه وجود داشت، الان به لطف توجهی که صورت گرفت، این حجم از فضا، ساختمان و امکانات ایجاد شده است در صورتی که در آن زمان حتی یک شرکت لجستیکی وجود نداشت و قطعاً ما با اینکه باراندازها به سمت عراق برود مقابله خواهیم کرد و قطعاً تمام توان خود را بسیج می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا