توسعه آموزش و پرورش تمامی سطوح در گرو رشد آموزش ابتدایی است

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در اولین نشست هم اندیشی کارگروه توسعه آموزش ابتدایی، گفت: توسعه آموزش و پرورش در گرو رشد آموزش ابتدایی و توزیع متوازن امر آموزش در این سطح است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ضیاء جعفری این نشست را سومین کارگروه تخصصی آموزش و پرورش معرفی کرد که پیش از این و در همین راستا دو کارگروه “توسعه آموزش متوسطه” و “توسعه پرورشی و پژوهشی” نیز تشکیل شده است.

جعفری تشکیل کارگروه های آموزشی را در رشد و توسعه آموزش منطقه اثر گذار دانست و افزود: در نشست اخیر هم اندیشی کارگروه توسعه آموزش ابتدایی مباحث مهم و لازم الإجرا مطرح گردید که می بایست مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد.

جعفری اظهار داشت: مقرر شد معاونان ابتدایی ادارات آموزش و پرورش با همکاری سایر اعضای کارگروه نسبت به برنامه ریزی و اقدام جهت تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حوزه ابتدایی اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: می بایست ادارات آموزش و پرورش با همکاری سایر اعضای کارگروه نسبت به تدوین برنامه کوتاه مدت پیشنهادی سال تحصیلی پیش رو ( ۱۴۰۲-۱۴۰۱) اقدام و به صورت اولویت بندی شده در جلسه بعدی ارائه نمایند.

جعفری با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی فرهنگیان به ویژه مربیان و معاونان مدارس ابتدایی همچنین دانش آموزان و خانواده ها، معاونان آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش باید نسبت به تدوین تقویم آموزشی اقدام و به مدیریت آموزش سازمان ارائه نمایند، و در خصوص ساماندهی نیروهای آزاد و ارتقاء سطح کیفی مهدهای کودک و پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی غیر دولتی منطقه ادارات آموزش و پرورش فرآیند پیشنهادی خود را در خصوص بکارگیری و احراز صلاحیت آموزشی نیروهای آزاد به این مدیریت ارائه تا در نشست بعدی مورد بررسی و تصمیم سازی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور ارتقاء کیفیت تولید محتوای آموزشی در منطقه ادارات آموزش و پرورش پیشنهادات خود را به همراه آنالیز مربوطه جهت امکان سنجی و برنامه ریزی ایجاد و راه اندازی استودیو تولید محتوا تهیه نموده و در اختیار این سازمان قرار دهند.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: برای استفاده سالم و کاربردی دانش آموزان از فضای مجازی، ادارات آموزش و پرورش نسبت به بررسی نرم افراز های موجود در کشور اقدام و پیشنهادات خود را جهت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و یا استفاده از نرم افزارهای آموزشی موجود به این مدیریت اعلام کنند.

ضیاء جعفری اذعان داشت: قرار بر این شد به منظور توسعه کیفی مدارس مقطع ابتدایی و برقراری عدالت آموزشی و لزوم کاهش تراکم جمعیت دانش آموزی در برخی مدارس منطقه، آموزش و پرورش فهرست مدارس مورد نظر(پرتراکم) را تهیه و نسبت به ارائه فهرست مدارس همجوار آن به سازمان اقدام تا برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه اظهار داشت: در راستای ساماندهی مهدهای کودک و پیش دبستانی های غیر دولتی منطقه که فاقد مجوزهای لازم از آموزش و پرورش می باشند تصمیم بر آن شد ادارات آموزش و پرورش، لزوم دریافت مجوز را پیش از آغاز سال تحصیلی به مراکز یاد شده ابلاغ و ادامه فعالیت آنها را مشروط به اخذ مجوز از آموزش و پرورش اعلام دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا