ستاد اربعین منطقه آزاد اروند زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی را فراهم می کند

کمیته‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند همه ظرفیت‌ها را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی اربعین حسینی، به‌کار گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ شامگاه روز گذشته و در جلسه اعضای کمیته های مختلف ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با «محمد رضا اسکندری» رئیس این ستاد، گزارش عملکرد و فعالیت های انجام گرفته در شلمچه توسط ستاد مذکور، ارائه شد.

در نشست اعضای کمیته های مختلف ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با محمد رضا اسکندری؛ پیشرفت کارها و امور واگذار شده به سازمان منطقه آزاد اروند توسط اعضاء ستاد، مورد بررسی قرار گرفت.

تصمیمات جدید جهت تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و فراهم کردن زیرساخت‌های سفر عاشقان اهل بیت(ع)، از جمله مصوبات این جلسه بود که کمیته‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند می بایست همه ظرفیت ها را برای تحقق این مهم، به‌کار گیرند.

گفتنی است در راستای آمادگی و پشتیبانی از خدمات عمرانی، ستاد اربعین منطقه آزاد اروند تا کنون توانسته بیش از ۸۰ درصد امور مربوطه را اجرایی کند.

اتمام آسفالت اتصال جاده اهواز خرمشهر از سمت گیت امام رضا(ع) به جاده حراستی، انجام ۵۰ درصد از روشنایی گیت امام رضا(ع)، تسطیح و آماده سازی کامل جاده پشت مواکب، لکه گیری ۵۰ درصدی جاد ه امام رضا(ع)، برقراری روشنایی ۱۳ هکتاری و نخاله برداری ۲ هکتاری، جابه جایی دیوار بتنی در ۲هکتاری جهت توسعه فضای مواکب، نصب و ارتقای سریس های بهداشتی ۲هکتاری وآماده سازی نصب سایبان و مه پاش ۲ هکتاری؛ بخشی از فعالیت های این ستاد است که تا کنون انجام گرفته است.

طبق توافقات انجام شده با طرف های عراقی جهت رفاه حال زوار بخشی از فعالیت های عمرانی و زیرساختی ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در آنسوی مرز و در خاک کشور عراق نیز در حال انجام است که از جمله می توان به توسعه ۸۰ درصدی پارکینک ماشین های سواری، آسفالت جاده پارکینک منتهی به اتوبان بصره و ایجاد سایابان و مه پاش در نفطه صفر مرزی اشاره کرد.

همچنین با توجه به نقش فرهنگی تجمع اربعین حسینی؛ در این ایام و با برنامه ریزی های به عمل آمده، رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری با مضامین قیام امام حسین(ع) نیز در موکب های مشخص برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا