بررسی کاستی ها و موانع زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به اتفاق نمایندگان ستاد اربعین حسینی سازمان در نشستی با مسئولان پایانه مرزی شلمچه عراق کاستی‌های موجود در مسیر تردد زائران را در ایام اربعین سالار شهیدان بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، با توجه به قربت ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران سالار شهیدان در پایانه‌های مرزی غرب کشور، سازمان منطقه آزاد اروند نیز برای هموار ساختن مسیر مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) از پایانه مرزی شلمچه ، ساز و کارهای مختلفی را آغاز و در حال پیگیری و انجام دارد.

بر همین اساس روز چهارشنبه جمعی از نمایندگان ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه با مسئولان شلمچه عراق دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست مشترک دو طرف کمبودهای موجود در پایانه های مرزی شلمچه را بررسی و با دعوت از متولیان امر در حوزه راه و آبفا برنامه‌ریزی لازم را جهت رفع کاستی‌ها صورت دادند.

بر این اساس کاستی‌هایی که در سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی با آن مواجه بودند، اعم از کمبود آب بهداشتی و فقدان راه‌های مناسب تردد، موضوع اصلی بحث دو طرف بود.

در حاشیه نشست و پس از بازدید میدانی مدیران پایانه مرزی دو کشور، مقرر شد تا تمهیداتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و با همکاری سازمان آب و طرف عراقی برای تامین آب مایحتاج و مسیر تردد زائران اندیشیده شود.

همچنین راه های مواصلاتی به پایانه‌های مرزی دوکشور مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی، از ظرفیت‌های دو طرف برای ایجاد زیرساخت و آسفالت مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، همچنین بخشی از محوطه این پایانه که زائران در آن از اتومبیل‌های شخصی و عمومی برای انتقال به عتبات عالیات استفاده می کنند، مشمول اصلاح زیرساخت و آماده سازی برای پذیرایی از مهمانان اربعین حسینی شود.

در این دیدار تاکید شد که عملیات اجرایی در حوزه های یاد شده فوراَ آغاز و تا زمان موعود در اوائل شهریور‌ماه به اتمام برسد.

پس از این نشست، مقرر گردید تا بلافاصله مطالعات و بررسی‌های مهندسی لازم جهت آغاز عملیات تامین آب و احداث راه در پایانه مرزی شلمچه آغاز شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا