مصوبه سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان برای ارائه مستندات عودت داده شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در واکنش به اظهارنظرهای خلاف واقع درباره رد مصوبه سامانه شفافیت‌ شورای‌شهر آبادان، گفت: این مصوبه برای ارائه مستندات و دستورالعمل‌های بالادستی، به شورای شهر آبادان عودت داده شد. اجرای قوانین بالادستی در حوزه شفافیت نیازمند تشریفات محلی نیست.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «فالح صفایی‌دربندی» امروز در واکنش به اظهار نظرهای خلاف واقع درباره بررسی مصوبه سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان، اظهار داشت: رد این مصوبه توسط هیأت تطبیق، موضوعی خلاف واقع است، هیأت‌ تطبیق بنابر ابهامات موجود در این مصوبه، موضوع را به شورای‌شهر آبادان برای رفع ابهامات و پیوست مستندات و دستورالعمل‌های بالادستی عودت داده است.
وی افزود: در برخی ردیف‌های مربوط به طرح سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان، سامانه‌های مستقلی به‌صورت ملی و برابر ضوابط و دستورالعمل‌های جاری فعال هستند که شهرداری ملزم به بارگزاری شفاف اطلاعات در آن سامانه‌ها است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به اینکه اجرای صحیح و صریح مواد قانونی وظایف شوراها توسط شورای‌ اسلامی‌شهر آبادان را ابتدایی‌ترین لازمه تحقق شفافیت برای مردم دانست، عنوان کرد: برای تأیید این مصوبه لازم است شورای‌شهر آبادان، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بالادستی همچنین نمونه‌های مشابه این سامانه در کشور، موفقیت‌ها و نتایج مثبت آن را به هیأت‌تطبیق و به‌صورت کاملاً شفاف اعلام کند.
وی گفت: یکی از ردیف‌های این طرح مربوط به ارائه گزارش فعالیت اعضاء شورا است، در حالی‌که تبلیغ فعالیت و پیگیری موضوعات توسط اعضاء اکنون نیز در صفحات شخصی آنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای‌مجازی منتشر می‌شود و ارائه گزارش نتایج عملکرد شورای‌شهر مطالبه اصلی مردم است و خروجی کار اعضای شورای‌شهر.
صفایی‌دربندی بیان کرد: قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در حوزه شفافیت به‌تنهایی لازم‌الاجرا هستند و لزومی ندارد مجدداً در شورای‌شهر مصوب شود و بخواهند برای آن سامانه جدیدی راه‌اندازی کنند، رعایت و اجرای قوانین بالادستی در حوزه شفافیت نیازمند طی تشریفات محلی نیست.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرداری آبادان، عنوان کرد: اظهارنظرهای خلاف واقع درباره عودت طرح سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان توسط هیأت‌تطبیق، در شرایطی مطرح می‌شود که مهم‌ترین مطالبه از اعضای شورای‌شهر تعیین تکلیف فوری وضعیت شهرداری آبادان و انتخاب شهردار توسط اعضای شورای‌شهر است.
وی تصریح کرد: ما به‌عنوان منطقه آزاد اروند نیز از شورای‌شهر آبادان می‌خواهیم تا در اسرع وقت شهردار آبادان را انتخاب و مدیریت شهری را از این بلاتکلیفی خارج سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا