تشکیل کارگروه های تخصصی آموزش و پرورش/ بر اساس نیاز بازار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گسترش خواهیم داد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در توضیح برگزاری اولین نشست کارگروه توسعه آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه، گفت: بر اساس نیاز بازار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گسترش خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه های تخصصی آموزش و پرورش، اظهار داشت: در حال تشکیل چند کارگروه تخصصی آموزش و پرورش هستیم که ابتدا با تشکیل و برپا کردن کارگروه توسعه آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند این مسیر مهم را آغاز نمودیم.

وی با ابراز امیدواری از مصوبات این نشست آموزشی تصریح کرد: برنامه ریزی جهت توسعه آموزش مهارتی، پژوهشی دانش آموزان متوسطه اول و دوم، توانمند سازی مدیران و مربیان متوسطه اول و دوم از طریق برگزاری دوره های کارگاه های مناسب، توانمند سازی خانواده ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش، تقویت بنیه علمی و ارتقاء میانگین نمرات متوسطه دوم، تقدیر از دبیران افتخارآفرین و تلاشگر، برنامه جذب حداکثری تارکین تحصیل، در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای از جمله تصمیمات و مصوبات مهم نشست مذکور بود.

فریحی با بیان اینکه افراد حاضر در این کارگروه برنامه هایی که برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کنند در جهت ارتقاء سطح آموزش و جایگاه علمی دانش آموزان، معلمین و مدیران خواهد بود، افزود: قرار بر این است یکسری آموزش ها و برنامه هایی نظیر حضور در جشنواره و نمایشگاه های مختلف و بازدید های علمی بعنوان مهم ترین قسمت برنامه های این کارگروه تدوین شود.

حجت الاسلام و المسلمین فریحی خاطرنشان کرد: تشکیلات این کارگروه تا پایان سال تحصیلی جلسات مستمر خواهند داشت و قرار بر این است که ۳ برنامه در این کارگروه گردآوری شود.

وی در توضیح این ۳ برنامه ادامه داد: برنامه کوتاه مدت جهت سال تحصیلی جاری، برنامه میان مدت که حدوداً ۳ سال زمان خواهد برد و یک برنامه جامع بلند مدت جهت بالا بردن رتبه آموزش و پرورش منطقه؛ ۳ برنامه مورد نظر هستند که به امید خدا با هدف تک رقمی شدن رتبه آموزش و پرورش منطقه اجرایی خواهند شد.

فریحی، اذعان داشت: بعد از کارگروه توسعه آموزش متوسطه کارگروه های توسعه آموزش های ابتدایی، پرورشی، پژوهشی و کارگروه پشتیبانی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی با تأکید بر توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، تصریح کرد: می بایست بر اساس نیاز بازار کار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گسترش داده و پس از مرحله امکان سنجی رشته های جدیدی را ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: در نهایت و پس از تشکیل جلسات کارگروه های مختلف، یک کارگروه تلفیق تشکیل خواهد شد که تمام برنامه های توسعه آموزش را در بر می گیرد و یک نقشه جامع ۵ ساله طرح ریزی و تدوین می شود.

گفتنی است کارگروه توسعه آموزش متوسطه با محوریت مدیریت آموزش سازمان متشکل از کارشناس توسعه آموزش متوسطه سازمان، معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان مسئول آموزش نظری، کارشناسان مسئول آموزش فنی و حرفه ای، کارشناسان مسئول امور مشارکت ها و کارشناسان امور مشاوره است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا