پیام معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند به‌مناسبت فرارسیدن روز اصناف

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پیامی روز اصناف را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «علی خانی» عضو هیأت‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند به‌مناسبت فرا رسیدن روز اصناف پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

معصوم (ع) می‌فرماید کاسب حبیب خداست و یا اینکه عبادت ده جزء دارد و نه جزء آن کسب حلال است. در فرهنگ اسلامی کار و تلاش مانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده شده است. در فرهنگ دینی ما به موضوع کار و ارزش آن، عنایات خاصی شده. اسلام کار را جان‌مایه حیات آدمی، دانسته و آن را سرمایه سعادت دنیا و آخرت بشر می‌شمرد.

صنوف مختلف از دیرباز در کنار انجام فعالیت های اقتصادی خود نقش بسزایی در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی داشته اند. همچنین مشارکت بازاریان در جریان های سیاسی و پیوندی که با سایر گروه ها برقرار می کردند، از واقعیت­های انکار­ناپذیر تاریخ سیاسی- اجتماعی کشور است.

اصناف در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه مردم بوده است، سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیت های بی شماری در کشور شده است و در واقع بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند برای داشتن اقتصادی سالم و پویا باید به بخش صنوف کشور توجه بیشتری شود و میتوان به همت همه بازاریان و همراهی متصدیان امر با یک برنامه ریزی اصولی و مدون از پتانسیل عظیم این قشر عظیم استفاده نمود و از آن برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال استفاده بهینه نماییم.

بدنه هر اقتصاد از دو بخش خُرد و کلان تشکیل شده و همیشه جهت حرکت در این مسیر، از اقتصاد خُرد به کلان است، به عبارتی ساده‌تر، اقتصاد کلان از اقتصاد خُرد نشات می‌گیرد که در این وادی میتوانیم اصناف (بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط) را در قالب اقتصاد خُرد جای دهیم. لذا جایگاه اصناف به عنوان متولیان بازار در نظام اقتصادی کشور، اعم از فرد صنفی و یا تشکّل­‌های صنفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این قشر، یکی از مستحکم‌ترین  و تاثیر گذارترین بخش‌های اقتصادی در مناطق  آزاد تجاری  می باشند و به عنوان بزرگترین ساختار غیر دولتی اقتصاد، اهرمی مهم در ابداع و جریان یابی اندیشه‌های ناب اقتصادی هستند که به عنوان بزرگترین بخش اقتصادی کشور بعد از نفت شناخته می‌شوند.

توزیع کالاها از جمله اصلی‌ترین مسئولیت‌هایی است که به‌عهده اصناف می‌باشد. روز اصناف را به همه تلاشگران عرصه تولید، توزیع و اقتصاد ایران اسلامی بالاخص اصناف و بازاریان منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند این قشر فهیم و زحمت کش تقدیر می نماییم.

علی خانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا