کارگروه توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر نویدبخش اتفاقات مثبت در منطقه

عضو هیأت‌مدیره و معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر که توسط دولت سیزدهم دنبال می‌شود؛ نویدبخش اتفاقات مثبت در منطقه خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «علی خانی» روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل گمرک خرمشهر با اشاره به مشکلات ناشی از دوگانگی مدیریتی در منطقه گفت: این مشکلات موجب شده تا آبادان و خرمشهر به‌طور کامل از مزیت‌ها و امتیازات مناطق‌آزاد بهره‌مند نشوند.

وی افزود: در همین راستا آیت‌الله رئیسی به معاون اجرایی خود مأموریت داده تا کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر تشکیل و دنبال شود، جلسه روز گذشته کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که در فرمانداری ویژه آبادان که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد نیز تصمیمات و مصوبات مهمی در پی داشت.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها سازمان منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند زمانی می‌تواند وظایفش را به‌طور کامل انجام دهد که در مقابل تعهدات و تکالیف، اختیارات لازم نیز به این سازمان تفویض گردد.

خانی ضمن قدردانی از گمرک خرمشهر در همراهی با این سازمان، موضوع استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در دروازه‌های خروجی منطقه را موضوع مورد مناقشه فی‌مابین این دو نهاد دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص محصورسازی محدوده منطقه به وظایف خود عمل کرده؛ گمرک نیز باید به وظایف خود در گیت‌های خروجی این منطقه عمل کند تا خط پایانی باشد برمذاکرات و مناقشات مذکور چرا که در این دولت همه یک هدف و شعار واحد را دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص کالای ملوانی گفت: معتقدم کالای ملوانی بایستی در منطقه رونق بگیرد هرچند راه حل اساسی نیست اما با توجه به وضعیت اقتصادی و معضل بیکاری در آبادان و خرمشهر میتواند مسکنی موقت باشد.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال ۹۲ تصمیمی در خصوص توسعه محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اروند، گرفته شد که تبعات این تصمیم را در چندگانگی مدیریت در منطقه شاهد هستیم که متضرر اصلی در این خصوص مردم و فعالین اقتصادی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا