بازدید معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از مراکز توانبخشی خرمشهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از سه مرکز توانبخشی مراقبتی معلولین کم‌توان ذهنی ستاره، نسیم و اروند در شهرستان خرمشهر، بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام و المسلمین عادل فریحی با حضور در این مراکز و بازدید از فرآیند آموزشی کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی، گفت: باید با عزمی راسخ و همت بالا جهت روشنگری جامعه در راستای جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی و پر خطر که محصول آن کودکانی با مشکلات جسمی و ذهنی می‌شود، گام برداریم.

فریحی، تصریح کرد: با آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان پیش از ازدواج به‌ویژه دختران می‌توانیم روند افزایش معلولیت‌ها را کاهش دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خدمت به این کودکان را خدمتی الهی دانست که اجر آن در این دنیا و هم در پیشگاه خداوند محفوظ خواهد بود و اظهار داشت: مسئولین باید در حد بضاعت خود تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی بتوانند مشکلات این مراکز را به حداقل برسانند.

۳ مرکز مورد بازدید ستاره، نسیم و اروند به ترتیب پذیرای کودکان زیر ۱۵ سال و بالای آن هستند که زیر نظر بهزیستی با اختصاص یارانه یک میلیون و سیصد هزار تومانی به ازای هر کودک با ظرفیت پذیرش حدود ۵۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مختلف سعی بر توانمندسازی این کودکان و نوجوانان دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا