استیفای ۱۸۰میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران/پیگیری ۱۸۶۵ شکایت کارگر علیه کارفرما در اروند

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند از استیفای 180 میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران و بررسی 1 هزار و 865 شکایت کارگران علیه کارفرمایان در این منطقه خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «محبوبه آل‌علی» ضمن گرامی‌داشت مقام کارگر و تبریک به فرا رسیدن یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران در جریان رسیدگی به پرونده های دعاوی کار در هیأت رسیدگی این مدیریت استیفا شده است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی مشابه هیأت رسیدگی مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند برای ۱ هزار و ۸۶۵ مورد شکایت کارگران علیه کارفرمایان در این منطقه مجموعا ۲ هزار و ۲۸۷ جلسه تشکیل داده که ۷۳۸ مورد شامل ۳۹ درصد مجموع شکایات وارده با تلاش هیأت رسیدگی به سازش و مصالحه میان کارگران و کارفرمایان منجر شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: تعداد صدور و تمدید پروانه‌های اشتغال اتباع خارجی نسبت به سال گذشته رشد ۹۵ درصدی داشته است.

آل‌علی همچنین با اشاره به اهمیت نقش سرمایه انسانی در تحقق تولید و رشد اقتصادی منطقه، گفت: امسال این مدیریت در هفته کار و کارگر از ۱۲۰ کارگر نمونه و تلاش‌گر فعال در حوزه‌های تجارت، صنعت و خدمات در منطقه آزاد اروند با حضور مسئولین و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تقدیر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا