ضرورت تمرکز بر فعال‌سازی گمرک در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جلیل مختار ظهر در نشست هم‌اندیشی سران عشایر و طوایف آبادان و خرمشهر با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند که در محل سالن جلسات شهید موسوی این سازمان برگزار شد، اظهارداشت: همه بندهای بیانیه ای که شیوخ بر روی آن تمرکز داشتند و بر اساس مطالعه آن را نگاشته‌اند و اکثر مواردی که اعلام شده، در ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد وجود دارد و اجرایی و عملیاتی شدن آن‌ها نیاز به این دارد که اراده عمیقی پشت این قضیه باشد که آن کارها را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: مزیت‌های نسبی که قانون در مناطق آزاد مصوب کرده باعث می‌شود که منطقه آزاد اروند براساس یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی کرده و شاخص‌های ارتقاء را برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در بخش‌های مختلف نظیر عمرانی، فرهنگی، تجارت، توسعه، کارآفرینی، اشتغال و… اعلام کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه لازم است با صاحب نظران هم‌اندیشی شود، اذعان داشت: شیوخ محترم با اخلاص پای کار آمدند و اعلام آمادگی کردند که در کنار سازمان منطقه آزاد اروند هستند؛ همچنین ما ۴ نماینده را نیز مکلف کردند که در کنار سازمان قرار بگیریم تا اتفاق خوبی برای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر رقم بخورد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد نظر این است که در یک بازه زمانی مشخص و در یک جلسه دیگر بگوییم در برنامه توسعه شاخص‌های ما کدام‌ها هستند و همه مسئولین منطقه بتوانیم کنارهم با هدف مشخص و به صورت جهت‌دار و هدف‌مند حرکت کنیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد یعنی اینکه در ورود کالا طبق تشریفات گمرک جمهوری اسلامی ایران عمل کنیم؛ هم اکنون در مبادی ورودی گمرگ مستقر است و ادعا داریم که منطقه آزاد هستیم؛ اما از نگاه بنده هرگز منطقه آزاد نبوده‌ایم .بایستی بر روی ساز و کارهایی نظیر فعال کردن گمرک در خارج از منطقه که در ایجاد منطقه آزاد به معنای واقعی جهت واردات و صادرات کالا نقش دارد تمرکز کنیم.
مختار، تصریح کرد: مدیریت بر اساس ساختار علمی و تخصصی جزو مطالبات مردم است و جوان‌گرایی و تجربه‌گرایی می تواند ظرفیت بسیار مهمی را در منطقه، ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا