برگزاری جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل در منطقه آزاد اروند

رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع ارزیابی پایداری شبکه برق، جهت بررسی و نمایش توانمندی نیروهای متخصص و فنی برای مقابله با اتفاقات پیش بینی نشده و ناگهانی در منطقه آزاد اروند، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیش از ظهر امروز جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل با موضوع رزمایش ارزیابی پایداری شبکه برق با توجه به شرایط استراتژیک استان خوزستان و نقش کلیدی آن در تولید برق کشور، با حضور دبیرکل پدافند غیرعامل، عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت، معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، مشاور پدافند غیرعامل و نمایندگانی از فرمانداری، شرکت تولید نیروی برق، سایپا، بوتان و … در محل سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

این رزمایش در راستای برنامه های پدافند غیرعامل که به صورت سالیانه در برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند تنظیم می شود دیده شده و با در نظر گرفتن نقش خطیر برق بعنوان یکی از مهم ترین شاکله های زیرساخت توسعه و تأثیر آن بر جامعه، در منطقه آزاد اروند انجام خواهد شد.

گفتنی است پدافند غیرعامل براساس تعریف مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه اقداماتی است که مستلزم به‌کارگیری جنگ‌افزار و تسلیحات نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان خسارات و تلفات ناشی از حملات را به حداقل ممکن کاهش داد.

همچنین به کلیه اقدامات و برنامه هائی اتلاق می گردد که بدون بهره گیری از سلاح، به منظور کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری، استمرار خدمات، تسهیل مدیریت بحران و بازدارندگی در مواجهه با تهدید، تهاجم و بحران در مواجهه با تهدیدات غیر فیزیکی یا جنگ های نرم همچون: جنگ فرهنگی، جنگ روانی، جنگ سایبر، جنگ اطلاعاتی و… مطرح است.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا